تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۱
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۲۶۸۹۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

وعده ایران خودرو وسایپا برای معرفی پلتفرم‌های جدید طی سال جاری و آینده

‌می‌متالز - رئیس سازمان استاندارد از وعده ایران خودرو و سایپا برای عرضه پلتفرم‌های جدید طی سال جاری و آینده خبر داد و گفت: در تولید خودرو‌های سنگین همه استاندارد‌ها رعایت می‌شود.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا شریعتی با اشاره به ارائه پلتفرم‌های جدید شرکت‌های خودروسازی گفت: ایران خودرو سال آبنده و سایپا تا پایان سال جاری، پلتفرم جدید را عرضه خواهند کرد. حوزه خدمات نمایندگی‌های خودروسازان هم باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند. موضوع QR کد هم پیگیری می‌شود تا ردیابی و شناسایی قطعه به راحتی امکان پذیر باشد.

وی افزود: درباره خدمات پس از فروش، ۵ استاندارد تشویقی در نظر گرفته شده که در برخی موارد همچون حوزه خودرو، اجباری شده است. کیفیت خودرو‌های داخلی باید به سطح بین‌المللی برسد، اما در خودرو‌های سنگین تمام استاندارد‌ها رعایت می‌شود.

شریعتی ادامه داد: طبق قانون هوای پاک، سازمان استاندارد موظف به تحلیل کیفیت سوخت در کشور است. البته وزارت نفت هم مکلف به ارائه مکرر نتایج بررسی‌های سوخت است. طبق ارزیابی‌ها در سال ۹۹ کیفیت بنزین بهبود پیدا کرده، اما هنوز در برخی شاخص‌ها عقب است. در گازوئیل و گاز شاخص گوگرد با استاندارد جهانی اختلاف بسیاری دارد و با این شرایط در زمستان با مشکل مواجه خواهیم شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده