تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۸
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۲۶۹۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت: برنامه تخصصی برای شهرستان‌های کشور تدوین می‌شود

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال برای تمامی شهرستان‌های کشور یک برنامه تخصصی در بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان از جمله استان خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که در این برنامه فرصت‌ها، مشکلات و رویداد‌ها کاملا مشخص می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین عصر جمعه در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند که همزمان با سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی انجام شد، افزود: در این برنامه که افق اجرایی آن تا سه سال آینده خواهد بود به‌نوعی نقشه راه و برنامه عملیاتی مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: تمرکز ما بر این است که هر شهرستان چه فرصت‌ها و چه زیرساخت‌هایی کم دارد و چه مشوق‌هایی باید داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران در چه بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری سرمایه‌گذاری کنند و شاهد این باشیم یک توسعه متوازن در کشور رخ دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید ۲ برابر کنیم.

وی افزود: در این زمینه کشور‌های همسایه مانند پاکستان، افغانستان و سایر اولویت اول را دارد.

فاطمی امین بیان کرد: یکی از پروژه‌های مورد تاکید ما به طور ویژه در بحث صادرات و حمایت از آن، بازارسازی و مذاکرات سیاسی است که به توسعه بازار داخلی کمک کند است که برنامه‌های خوبی داریم و در آینده توضیح خواهیم داد.

وی اظهار داشت: لاستیک سنگین را عمدتا وارد می‌کنیم، اما مورد حمایت وزارت صمت هست که تولید داخلی انجام شود.

وزیر صمت گفت: رویدادی در خراسان جنوبی اتفاق افتاده که جا دارد از مدیریت شرکت کویرتایر تقدیر کنیم، اینکه کار اصلی این شرکت تولید تایر بود، اما پا را فراتر گذاشته و وارد ماشین‌سازی شده است.

وی عنوان کرد: شرکت کویرتایر علاوه بر اینکه تولیدکننده تایر است وارد ماشین سازی شده که جای تشکر دارد تا جایی که بتوانیم از این شرکت حمایت می‌کنیم.

فاطمی امین گفت: صادرات ایران حتی نباید تایر باشد باید صادرات فناوری و ماشین‌آ لات باشد که از این قضیه تشکر و هم حمایت می‌کنیم که این شرکت برای توسعه خود استفاده کند و هم اگر برنامه داشته باشند برای احداث خط لاستیک در کشور‌های دیگر فعالیت کنند قطعا حمایت می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در بیرجند از چند واحد تولیدی و صنعتی بازدید کرد.

رییس جمهوری صبح امروز به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد استان خراسان جنوبی شد و سپس به بیرجند مرکز استان سفر کرد.

وی ابتدا در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با مردم این شهرستان دیدار و در بازدید هوایی با بالگرد، معادن حاشیه‌ای و ظرفیت‌های شهرستان طبس را بررسی کرد و با توضیحات استاندار و مدیران استان از توانمندی‌ها، مسائل و مشکلات منطقه اطلاع یافت.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رییس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری، آیت الله رئیسی را در سفر به استان خراسان جنوبی همراهی می‌کنند و حضور در نشست شورای اداری استان، دیدار با نخبگان و بازدید از برخی مناطق استان از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده