تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۲۶۹۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت در ارتباط زنده با خبر سراسری ساعت ١٤:

دستور ویژه رییس جمهور برای حل مشکلات کارگران معادن زغال سنگ

‌می‌متالز - وزیر صمت با اشاره به دستورات ویژه رییس جمهور برای حل مشکلات معیشتی و اقامتی کارگران معادن زغال سنگ پروده، از پیش بینی طرح‌های توسعه‌ای این معادن در راستای افزایش ظرفیت‌های اشتغالزایی و همچنین کاهش واردات این محصول تأکید کرد.

به گزارش می‌متالز، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز همراه با رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی سفر کرده است، در ارتباط زنده خبر سراسری ساعت ۱۴، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی از نظر ذخایر معدنی وضعیت بسیار مناسبی دارد، به طوری که حدود ۱۱ درصد از ذخایر قطعی معادن کشور در این استان است.

او با اشاره به بازدید امروز سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان از معدن پروده در استان خراسان جنوبی ادامه داد: این معدن بزرگترین معدن کشور در حوزه زغال سنگ است که ۷۵ درصد از ذخایر این ماده را در خود جای داده است.

فاطمی امین افزود: با توجه به این که مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت دولت سیزدهم است، رئیس جمهور نیز امروز در بازدید از این معدن، صحبت‌های کارگران را شنید. متاسفانه نکاتی درباره مشکلات معیشتی و اقامتی کارگران وجود دارد که رئیس جمهور نیز دستور ویژه برای رسیدگی به این مشکلات داد.

وزیر صمت همچنین گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از ذخایر در این معدن وجود دارد که می‌تواند نیاز کشور را تامین کند. طرح‌های توسعه‌ای در آن جا پیش بینی شده که باید آن‌ها را تسریع کنیم، زیرا هم سبب توسعه اشتغال می‌شود و هم می‌تواند بخشی از واردات زغال سنگ را پوشش دهد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده