تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۲۷۰۳۵
سرویس خبر : صنایع کوچک

واکنش رئیسی به احتمال بازگشت لوازم خانگی کره‌ای به ایران + فیلم

‌می‌متالز - رئیسی رییس‌جمهور در نشست با نخبگان، ایثارگران و علمای خراسان‌جنوبی گفت: برخی دم از این می‌زنند که دوباره محصولات کره‌ای وارد کشور شود؛ اجازه واردات بی‌رویه لوازم خانگی را نخواهیم داد.

به گزارش می‌متالز، سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در دیدار نمایندگان اقشار مردم، ایثارگران، نخبگان و علمای استان خراسان جنوبی گفت: شرایط تحریم در کشور نسبت به زندگی مردم مشکلاتی ایجاد کرد، اما برخی از این تهدید‌ها فرصت‌ها ساختند و یکی از بخش‌های صنعتی که از این قضیه فرصت ساخت، کارخانه کویر تایر بود که به پیش رفت.

وی افزود: عین این کار را در کارخانجات تولیدی لوازم منزل داریم که در این مدت خیلی خوب پیش رفتند، جلوی برخی کارخانه‌های محصولات کره‌ای را گرفتند و نگذاشتند محصولات آن به کشور ما وارد شود و دفاتر تولیدی و توزیعی را نسبت به ایران اسلامی محدود کردند نتیجه این شد که کارخانجات لوازم خانگی به راه افتاد و الان نیاز کشور را برطرف می‌کند، اکنون که نیاز کشور برطرف می‌شود برخی دم از این می‌زنند که دوباره این محصولات کره‌ای وارد کشور شود.

اجازه نخواهیم داد واردات بی‌رویه‌ای صورت بگیرد

رئیسی گفت: ما اجازه نخواهیم داد واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، صورت بگیرد یعنی نوع واردات بی‌رویه‌ای که تولید کشور را تحت الشعاع قرار دهد، نمی‌گذارد کشور در مسیر تولید و اقتصاد مستقل و مقاومتی قرار بگیرد.

رئیس جمهور گفت: این نباید اتفاق بیفتد و باید تولیدکنندگان لوازم داخلی و در یک کلمه داخلی‌سازی باید در کشور رونق پیدا کند، این سیاست دولت است و همین سیاست را دنبال خواهیم کرد.

تعداد بازدید : 5

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده