تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۶
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۲۷۱۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۲۰ درصدی فروش این شرکت

‌می‌متالز - نرخ فروش محصول زغال سنگ کک شو کیفی درجه یک در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۹ حدود ۱۰ میلیون ریال و در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۲ میلیون ریال می‌باشد در نتیجه نرخ فروش حدود ۱۲۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در سال ۱۳۷۴ با سرمایه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تأسیس گردید و در بدو تأسیس کلیه سهامداران شرکت را کارکنان بازنشسته و شاغل البرز شرقی تشکیل میدادند. سرمایه شرکت طی چند مرحله افزایش و در حال حاضر ۸۴ میلیارد ریال می‌باشد. در سال ۱۳۸۴ شرکت از سهامی عام به سهامی خاص تبدیل گردید.

از عمده فعالیت‌های این شرکت می‌توان به تولید انجام عملیات اکتشاف، انجام عملیات استخراج، انجام عملیات فرآوری زغال، همچنین زغالشویی و انجام مراحل طراحی، ساخت و نصب زغالشویی اشاره نمود.

محصولات تولیدی این شرکت زغال سنگ دانه بندی شده و زغال سنگ کک شو می‌باشد و عمده مصرف زغال سنگ کک شو در صنعت فولاد بوده.

کک زغال سنگ در کوره بلند نقش‌های مختلف تأمین انرژی، احیا کانه‌های آهن، ایجاد تخلخل برای عبور گاز‌های احیاکننده و کربوره کردن چدن را دارا می‌باشد. همچنین نرخ فروش زغال سنگ ایران بر اساس ۲۶ درصد شمش فولاد خوزستان تعیین می‌گردد.

۱۸ درصد سهام این شرکت به شرکت توسعه معادن روی ایران تعلق دارد. استخراج این شرکت در سال ۹۹ از معادن یورت غربی، ملچ آرام و اکلون ۴ بوده است.

در دوره یکماهه منتهی به مرداد سال ۱۴۰۰ کلیه فروش محصولات داخلی بوده است و ۵۶ درصد از فروش داخلی محصولات به فروش زغال سنگ کک شو کیفی درجه ۱ تعلق داشته است. همچنین میانگین تولید ماهانه این محصول یک هزار و ۷۹۵ تن می‌باشد که در یکماهه مرداد سال جاری حدود صد در صد میانگین تولید ماهانه تولید داشته است.

دردوره ۳ ماهه بهار سال جاری بیشترین مبلغ فروش از محصولات فروش رفته به زغال سنگ کک شو کیفی درجه یک مربوط می‌باشد. روند حاشیه سود ناخالص در ۵ سال اخیر یک روند کاهشی بوده است و مهم‌ترین عواملی که بهای تمام شده محصولات را تشکیل می‌دهند سربار تولید با ۶۰ درصد و دستمزد مستقیم با ۳۹ درصد از کل بهای تمام شده می‌باشند.

نرخ فروش محصول زغال سنگ کک شو کیفی درجه یک در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۹ حدود ۱۰ میلیون ریال و در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۲ میلیون ریال می‌باشد در نتیجه نرخ فروش حدود ۱۲۴ درصد رشد داشته است. همچنین شرکت مذکور در سال ۹۹ سهام شرکت نگین طبس را با ۲ میلیاد و ۶۸۸ میلیون ریال سود فروخته است.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده