تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۲۷۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۴۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۵۰۹ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۱۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۲ واحدی به ۲۲ هزار و ۸۱۱ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه بیستم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۱۲۵ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۳۸۲ هزار و ۱۱۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۷۵۳ واحدی، عدد ۴۶۳ هزار و ۳۴۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۷۳۷ واحدی به رقم ۲۹۲ هزار و ۳۷۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۴۹۶۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۶۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۹۶۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۴۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۸۸۲ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

افزایش ۴۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی فملی، رمپنا، شپدیس، پارسان، شبندر و اپال با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی اخابر، فخوز و برکت، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۴۵ هزار و ۴۸۸ نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خمحور (تولید محور خودرو) با ۴.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های فاما، رمپنا، ددام و اپال بود. همچنین نماد معاملاتی چکاوه (صنایع‌ کاغذسازی‌ کاوه) با ۴.۸۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های سقاین، سرود، کپارس و سنیر قرار گرفتند.

افزایش ۴۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده