تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۲۷۱۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تورم چین کمتر از یک درصد است

‌می‌متالز - نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به تنها ۸/ ۰ درصد رسید. به گزارش تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم چین در ١٢ ماه منتهی به آگوست به مثبت ۸/ ۰ درصد رسید. این نرخ تورم که ۲/ ۰ درصد کمتر از تورم ماه قبل و ۱/ ۰ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تاثیر افزایش تورم بخش حمل‌ونقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۹/ ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، این کمترین تورم ثبت شده پنج ماه اخیر در چین بوده است. مواد غذایی با تورم منفی ۸/ ۰ درصدی و مراقبت‌های درمانی با تورم ۴/ ۰ درصدی از بخش‌های مهم کاهنده تورم بوده‌اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگ و آموزش ۰/ ۳ درصد و آب و برق ۱/ ۱ درصد اندازه‌گیری شده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۶/ ۰ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۲/ ۰ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۱ معادل ۹۵/ ۴ درصد بوده که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۴۰/ ۲۸ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲/ ۲ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در این ماه به ۱/ ۰ درصد رسیده است که ۲/ ۰ درصد کمتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه قبل به حساب می‌رود. با کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب‌وکار‌ها در چین شدت یافته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده