تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۲۷۲۱۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
موسسه فیچ سولوشنز اعلام کرد:

توسعه فولاد سبز عامل تحول در زنجیره تامین آهن و فولاد

‌می‌متالز - موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز اعلام کرد: توسعه فولاد سبز زنجیره تامین آهن و فولاد را متحول می‌کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت mining weekly، یکی از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز گفت: ما بر این باوریم که توسعه فولاد کم کربن دردهه‌های آینده منجر به تغییراتی در زنجیره تامین آهن و فولاد خواهد شد.

اولین تغییر این است که می‌تواند تحولی در بازار فولاد کشور‌های توسعه یافته ایجاد کند. زیرا با وجود تقاضای بالای تولیدکنندگان صنایع پایین دستی برای فولاد سبزو نیز قوانین سخت گیرانه در خصوص کربن زدایی تغییراتی در روند‌های تجارت سنگ آهن خالص ایجاد می‌شود.

دومین تاثیر برزنجیره تامین این است که افزایش تولید فولاد سبز به مواد اولیه با کیفیت بالاتر از جمله آهن اسفنجی تولیدشده با هیدروژن سبز نیاز دارد. این فرصتی برای شرکت‌های بزرگ سنگ آهن که دسترسی به هیدروژن سبز دارند به شمار می‌رود چرا که هیدروژن سبز با قیمت تمام شده پایین‌تر به افزایش بهره وری و تولید آهن سبز کمک می‌کند. این به معنی بازسازی بخشی از فرآیند تولید فولاد است.

پذیرش هیدروژن سبز در تولید فولاد می‌تواند تقاضای زغال سنگ را طی دهه‌های آینده بسیار تحت تاثیر قرار دهد. پذیرش و استفاده از هیدروژن سبز در بخش معدن احتمالا در کشور‌هایی که بخش معدن بزرگترو نیز شرکت‌های معدنی بزرگ درآنجا حضور دارند روی خواهد داد.

کشور‌های استرالیا، کانادا و برزیل در انتظار سود بازارفولاد سبز هستند. فولاد سبز یکی از اولویت‌های اغلب فولادسازان بازار‌های توسعه یافته به ویژه در اروپا به شمار می‌رود.

این پژوهشگر افزود:ما معتقدیم که پذریرش هیدروژن سبز در بخش معدن فرصت‌های بیشتری را در چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و تا حدودی در شیلی، روسیه و لهستان در پی خواهد داشت.

همچنین بازار‌های معدنی بسیاری وجود دارد که از نظر شاخص مناسب برای تولید هیدروژن سبز مشکل دارند که نشان می‌دهد پذیرش احتمالی هیدروژن سبز در بخش معدن با چالش‌های زیادی از جمله دسترسی کمتربه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت‌های کمتر تولید هیدروژن سبز، پایین بودن کارشناسان در این حوزه و.. مواجه خواهد شد. این کشور‌ها شامل آفریقای جنوبی، پرو، ترکیه، اندونزی، هند و برزیل هستند.

البته این به معنی عدم پذیرش هیدورژن سبز در بخش معدن این کشور‌ها نیست بلکه نشان دهنده چالش‌های پیش روی آن‌ها در این حوزه است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده