تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۲۷۲۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار هرمزگان:

مواد اولیه ۲ کارخانه روی بندرعباس و قشم تامین می‌شود

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان گفت: مواد اولیه ۲ کارخانه روی بندرعباس و قشم پس از رفع مشکل هزینه از طریق معدن انگوران زنجان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، فریدون همتی شنبه شب درنشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان افزود: این ۲ واحد صنعتی از مدت‌ها پیش مشکل تامین مواد اولیه داشتند که با پیگیری‌های فراوان از طریق سازمان ایمیدرو سهمیه مواد اولیه افزایش یافت و زمینه اشتغال ۷۰۰نفر فراهم می‌شود.

وی، با اشاره به پیگیری تامین برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی بزرگ استان، ادامه داد: در فصل تابستان، قطعی‌های برق زیادی برای این واحد‌ها اعمال شد، تا برق خانگی به شکل مناسب تامین شود که با توجه به بهتر شدن شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال، باید هم سهمیه برق شش ماه دوم سال و هم کسری شش ماه نخست این واحدها، تامین شود تا بتوانند تولید کامل را طبق برنامه‌ریزی محقق کنند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: همکاری شرکت برق استان و برنامه‌ریزی مناسب توسط واحد‌های صنعتی بزرگ به خصوص شرکت‌های تولید فولاد در استان برای این کار ضروری است.

همتی خواستار اجرای طرح جامع تولید انرژی برق برای صنایع غرب بندرعباس شد و افزود: شرکت توسعه زیرساخت که با سهامداری صنایع غرب بندرعباس تشکیل شده، با کمک واحد‌های تولید فولاد در استان باید در این راستا اقدام و در زمینه احداث نیروگاه‌های جدید تولید برق و همچنین ایجاد واحد بخار در نیروگاه سیکل‌ترکیبی ایسین، سرمایه‌گذاری کند تا برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی غرب بندرعباس، به صورت پایدار تامین شود.

وی به بررسی مسائل و مشکلات منطقه آزاد قشم در زمینه پرورش متمرکز میگو اشاره کرد و گفت: مقرر شد برای رفع مشکلات این سازمان با شیلات و سازمان نظام مهندسی، موضوع در نشستی به طور دقیق کارشناسی و نتیجه ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده