تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۲۷۷۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

سیگنال کاهشی بازار آهن

‌می‌متالز - روز گذشته دلار به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت بازار آهن نیز همچنان در حال کاهش قیمتی بود البته برخی از مبادی فروش در برابر کاهش قیمتی مقاومت می‌کردند.

به گزارش می‌متالز، در روز گذشته دلار به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت و در بازار آزاد دلار به قیمت ۲۷ هزار و ۹۰ تومان به فروش می‌رسید، بازار آهن نیز همچنان در حال کاهش قیمتی بود البته برخی از مبادی فروش در برابر کاهش قیمتی مقاومت می‌کردند.

شایان بتوان اظهار داشت که بازار ارز وابسته به تحولات خارجی و پرونده‌ی هسته‌ای است و دقیقا با هر خبر مثبت نوسانی کاهشی و با هر خبر بد نوسانی افزایشی دارد، اما به طور کلی، چون مشکل کسری بودجه و فروش نرفتن اوراق برطرف نشده است در نهایت امر منجر به تغییرات و یا افزایش نرخ ارز می‌گردد.

با بررسی قیمت روز آهن مشاهده می‌گردد در روز گذشته میانگین قیمت میلگرد به کانال ۱۵ هزار تومان رسید و روی نرخ ۱۵ هزار و ۹۱۵ تومان معامله شد، جو روانی بازار که با حذف دخالت دستوری دولت در قیمت گذاری‌ها شکل گرفته بود پس از سخنرانی فاطمی امین در روز گذشته من باب صادرات فولاد اندکی متعادل شد.

به طور کلی در شرایط فعلی بازار که اصطلاحا می‌گویند بازار نخر شده است و مشتریان مدتهاست منتظر شکستن قیمت‌ها هستند و به همین موازات فشار عرضه‌ها در بورس ادامه دارد شرایط فعلی تغییری نخواهد کرد، چرا که در حال حاضر قیمت شمش القایی از قیمت پایه بورس و قیمت میلگرد و تیرآهن از قیمت پایه مقاطع در بورس کالا پایین‌تر است و همین نشان دهنده‌ی عدم استقبال از عرضه‌های هفته جاری خواهد بود.

عرضه‌های بورس می‌تواند دوباره سیگنال منفی به بازار اعمال نماید، اما در میان مدت ممکن است مجددا مشکلات تولید و همچنین آهن اسفنجی به دلیل کمبود گاز و به همین موازات کاهش توان تولید نیروگاه‌های برق جو بازار را دگرگون سازد. حال به طور کلی در هفته‌ی جاری روند کاهشی ادامه خواهد داشت و احتمالا از اواخر هفته به سوی ثبات نسبی قیمتی میل خواهد کرد.

در روز گذشته قیمت میلگرد در ۷ شرکت، کاهشی در حدود ۲۰۰ الی ۴۵۰ تومانی داشت و دقیقا ۷ شرکت دیگر ثبات قیمتی را اعمال کردند. کف قیمتی میلگرد با کاهش ۳۰۰ تومانی روی نرخ ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان اعمال شد و سقف قیمتی میلگرد روی ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شد.

قیمت نبشی و ناودانی نیز کاهشی در حدود ۲۰۰ الی ۹۰۰ تومان داشت، اما برخی مبادی فروش نبشی و ناودانی نیز ثبات قیمتی را اعلام کردند.

در بازار تیرآهن فقط سه شرکت اعلام قیمت داشتند. در بخش کیلو فروشی کاهشی در حدود ۲۰۰ تومان اعلام شد و در بخش شاخه فروشی، شاخه‌های پر فروش کاهش قیمت تیرآهن را در حدود ۳۰ الی ۷۰ هزار تومان اعمال کردند.

در بازار پروفیل، اکثر مبادی فروش ثبات قیمت پروفیل را اعلام کردند و دو شرکت نیز کاهش ۱۰۰ الی ۹۰۰ تومانی را اعلام داشتند.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده