تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۵۰۳
کد خبر: ۲۲۸۲۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احداث دومین کارخانه زغال شویی در کوهبنان

‌می‌متالز - در جلسه مدیران شرکت تکادو و شرکت تکافر سپاهان با فرماندار کوهبنان مقرر شد دومین واحد زغالشویی در شهرستان کوهبنان احداث شود.

به گزارش می‌متالز، در جلسه مدیران شرکت تکادو و شرکت تکافر سپاهان با حسین سالاری فرماندار کوهبنان مقرر شد دومین واحد زغال شویی در شهرستان کوهبنان احداث شود.

در این جلسه حیدرآبادی مدیر شرکت زغال سنگ چشمه پودنه وابسته به شرکت تکافر از حمایت‌های صورت گرفته توسط فرمانداری کوهبنان تشکر، و اعلام کرد بر اساس کمک‌های انجام شده معدن مذکور افق‌های جدیدی را طی دو تا سه سال اخیر اجرا نموده که تولید زغال سنگ تولیدی به۱۵۰ هزارتن رسیده و در آینده نزدیک به ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیر معدن چشمه پودنه حمایت‌های فرماندار کوهبنان و تسهیلات اختصاصی به آن معدن طی سال گذشته را فرصتی مناسب برای پاسخگویی به این اعتماد و توسعه فعالیت‌های اشتغال و تولید آن معدن دانست.

همچنین مدیران شرکت تکادو بر اهتمام و جدیت آن شرکت در تاسیس و راه اندازی واحد دوم زغال شویی در کوهبنان تاکید کردند.

حسین سالاری فرماندار کوهبنان گفت: انتظار بر این بوده که در شهرستان کوهبنان که به عنوان قطب تولید زغال سنگ استان، صنایع فرآوری آن هم در کنار این معادن و در همین شهرستان شکل بگیرد، اما متاسفانه در گذشته این اتفاق رخ نداده است و طی این دوره ما همواره تلاش کرده ایم که صنایع فرآوری زغال سنگ را در شهرستان مستقر کنیم.

سالاری افزود: با جلسات مختلفی که با شرکت‌های زغال سنگ دولتی و بخش خصوصی انجام شده همواره این هدف را دنبال کرده ایم و حتی جلسه‌ای هم بدین منظور در جهت تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های زغالی شهرستان جهت احداث واحد‌های فرآوری زغال به منظور تکمیل چرخه کامل از تولید تا فرآوری زغال سنگ در کرمان با حضور سهامداران و سرمایه گذاران برگزار کردیم و خوشبختانه با توسعه هدفمند افق‌های جدیدی که در معادن شهرستان صورت گرفته امروز ظرفیت تولید زغال سنگ افزایش پیدا نموده و این افزایش در بخش خصوصی بسیار چشمگیر می‌باشد و تهدیدی برای سایر واحد‌های موجود در منطقه و شهرستان‌های مجاور هم نخواهد بود.

او ادامه داد: امیدواریم همانطور که عزیزان در شرکت تکادو همه جا موفق عمل کرده اند، در احداث واحد زغال شویی دوم در شهرستان کوهبنان هم با فوریت اقدام کنند.

سالاری بیان داشت: طبیعتا با توجه به درخواست بخش خصوصی برای احداث واحد کک در شهرستان با احداث این واحد هیچ دغدغه‌ای برای مسوولین استانی از بابت تامین خوراک آن واحد هم وجود ندارد.

منبع: صدای زرند

عناوین برگزیده