تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۳۱۱۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جبران کمبود برق چین با افزایش تولید زغال سنگ

‌می‌متالز - کمبود برق در هفته‌های اخیر در سراسر چین مشکلات زیادی را برای میلیون‌ها خانه و مراکز کسب و کار ایجاد کرده است. در این راستا، دولت این کشور به معادن زغال سنگ دستور داد تا تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش می‌متالز، مقامات مغولستان داخلی، دومین استان بزرگ زغال سنگ چین، از ۷۲ معدن خواسته اند تا تولید خود را در مجموع ۹۸.۴ میلیون تن افزایش دهند. این دستور که روز پنجشنبه به تصویب رسید، بلافاصله به اجرا درآمد. بر اساس داده‌های اخیر دولت، این رقم معادل حدود ۳۰ درصد از تولید ماهانه زغال سنگ چین است.

کمبود برق در ۲۰ استان چین در هفته‌های اخیر گسترش یافته است و دولت را مجبور به سهمیه بندی برق در ساعات اوج مصرف و تعلیق تولید برخی کارخانه‌ها کرده است. این اختلالات منجر به کاهش شدید تولیدات صنعتی در ماه گذشته شد و چشم انداز اقتصاد چین را تحت تأثیر قرار داد. اخبار مربوط به افزایش تولید باعث کاهش شدید قیمت زغال سنگ در روز جمعه شد. معاملات آتی زغال سنگ حرارتی در بورس کالای ژنگژو تا ۶.۷ درصد سقوط کرد. سهام معادن زغال سنگ چینی و تولیدکنندگان برق نیز سقوط کرد.

زغال سنگ منبع اصلی تولید انرژی چین است که به طور گسترده برای گرمایش، تولید برق و فولاد استفاده می‌شود. در اوایل سال جاری میلادی، چین در پی تلاش ملی برای کاهش انتشار کربن صد‌ها معدن زغال سنگ را تعطیل کرده یا تولید آن را کاهش داده است. این کشور همچنین با تشدید تنش‌های سیاسی با استرالیا، محدودیت‌هایی را بر واردات زغال سنگ اعمال کرد. این امر قیمت زغال سنگ را به بالاترین حد خود رساند و منجر به کمبود گسترده برق شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده