تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۲۳۱۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کوچِ هزار میلیاردیِ سهام دارانِ بورس تهران!

‌می‌متالز - روز ۱۷ مهر ۱۴۰۰ شاخص کل بورس پس از ۸ روز نزول کرد و نزدیک به هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید.

اولین سقوط پائیز

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در ۳۰ دقیقه ابتدایی بیش از ۵ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز چهارشنبه ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحد افت کرد و به سطح یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۸۳ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز در پایان معاملات امروز ۶ هزار و ۷۰۵ واحد نسبت به روز چهارشنبه پائین آمد و در رقم ۴۲۰ هزار و ۵۸۰ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۳۵۱ واحد تنزل کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.

 

کوچِ هزار میلیاردیِ سهام دارانِ بورس تهران!

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات روز شنبه، ۹۷ نماد رشد قیمت داشتند که ۶۳ نماد بورسی و ۳۴ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۳۹۳ نماد کاهش قیمت داشتند که ۲۸۳ نماد بورسی و ۱۱۰ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۱۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

چهارمین روز خروج پول حقیقی

روز شنبه برای چهارمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۹۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه رشد ۳۷۰ درصدی داشته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام آریان (پارس آریان) داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۱۰۷ میلیارد تومان بود. پس از آریان، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار

امروز نماد‌های «فولاد»، «تاپیکو» و «پارسان» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه نماد «شستا»، «بفجر» و «شفن» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شپاس»، «پخش» و «شکام» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس فسبزوار صدرنشین است و کیمیاتک و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و دی پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افزایش ارزش صف‌های فروش پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۵ درصد افت کرد و در رقم ۱۴۷ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۳۶۸ درصد افزایش یافت و ۳۹۸ میلیارد تومان شد.

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با صف خرید ۸۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شکام، نماد‌های ولیز (شرکت لیزینگ ایران) و قشیر (شرکت قند شیروان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۶۱ میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) بیشترین صف فروش داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه ۳۲ درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۷۵۴ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات اوراق بدهی نیز که ۵۳ درصد ارزش کل معاملات بازار را تشکیل می‌دهد به ۸ هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان بالغ شد که افت ۴۶ درصدی را نسبت به روز چهاشنبه نشان می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز وبهمن (شرکت سرمایه گذاری بهمن) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۴۷ میلیارد تومان بود.

پس از وبهمن، نماد کدما بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد شستا و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد ۷۶۷ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۳ سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. خبهمن و شبندر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

کوچِ هزار میلیاردیِ سهام دارانِ بورس تهران!

منبع: دنیای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده