تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۳۱۲۴۷
سرویس خبر : انرژی

دستور افزایش تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب صادر شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: نخستین انتظاری که از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب داریم افزایش ظرفیت تولید نفت به مقدار زمان پیش از تحریم‌هاست.

به گزارش می‌متالز، محسن خجسته‌مهر، دیروز (جمعه، ۱۶ مهرماه) در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل پیشین و سرپرست جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه این شرکت ۷۰ درصد تولید نفت را برعهده دارد، اما یک شرکت پروژه‌ای نیست، تصریح کرد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در سیاست‌گذاری‌ها باید به کمک شرکت ملی نفت بیاید. چه بسا کار‌های بزرگی انجام می‌دهیم، اما کنترل‌کننده خوبی نیستیم.

خجسته‌مهر به موضوع استقلال هیات‌مدیره در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اشاره کرد و گفت: وظیفه هیات‌مدیره راهبری شرکت است؛ از آقای دانشی می‌خواهیم که یک هیات‌مدیره قوی و قدرتمند را به کار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: آن چیزی که در اسناد بالادستی و جزو برنامه‌های وزیر نفت نیز قرار دارد، افزایش ظرفیت تولید نفت است؛ نخستین انتظار ما از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزایش ظرفیت تولید نفت به مقدار قبل از تحریم‌هاست.

زمین را ما آماده می‌کنیم، بازی کردن با شما

خجسته‌مهر خطاب به مدیرعامل جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: این شرکت برای بازگرداندن تولید نفت به پیش از تحریم‌ها و افزایش و پایداری آن در درازمدت و میان مدت برنامه‌های جدی به شرکت ملی نفت ارائه کند. اما بدانیم که با شرایط عادی نمی‌توانیم این مأموریت را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: اینجا مثل زمین فوتبال است، آماده کردن زمین با ما، بازی کردن با شما. ما هم وظایف مهمی داریم که انجام می‌دهیم.
وی با بیان اینکه مولفه زمان بسیار مهم است، عنوان کرد: اگر چابکی لازم را نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم. اختیار‌هایی که مانع تولید و چابکی می‌شود باید برچیده شوند. از این رو شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گروهی را برای شناسایی این اختیارات که مانع تولید می‌شود، ایجاد کند.

خجسته‌مهر به تخصیص اعتبار مالی برای شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به منظور نگهداشت و تولید خبر داد و گفت: برای فعالیت‌های رفاهی نیز ۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهد یافت.

بومی‌سازی ۱۲۰۰ قلم کالای پرکاربرد صنعت نفت

احمد محمدی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این آیین گفت: در مدت زمان مسئولیت بنده کار‌های زیادی در حوزه مخازن هیدروکربوری، طرح‌های پژوهشی، جمع‌آوری گاز‌های مشعل و … انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت توانستیم ۱۲۰۰ قلم کالای پرکاربرد در صنعت نفت را بومی‌سازی کنیم و ۸۰ درصد کالا‌های مصرفی ما ساخت داخل بودند، افزود: در بخش نیروی انسانی نیز کار‌های بسیاری انجام دادیم که طرح طبقه‌بندی مشاغل از جمله این فعالیت‌ها بود.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: کاهش سن مدیران، مبارزه با فساد، جلوگیری از پدیده نفت‌دزدی و … از دیگر اقدام‌های من و همکارانم در این مدت بوده است.

اهمیت انجام کار‌های نوین در مناطق نفت‌خیز جنوب

علیرضا دانشی، سرپرست جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این آیین عنوان کرد: شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت بسیار مهمی است که توجه به آن در اقتصاد کلان کشور موثر بوده و بی توجهی به این شرکت نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها در این شرکت فراوان بوده، اما نتیجه‌گیری مطلوب را نداشته است، افزود: یکی از دلایل مشکلات در این شرکت این است که مدیران فضا‌های کاری متنوعی دارند و از اصل کار خود غافل هستند. حتما باید در رویه‌ها و فرآیند‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب تغییرات اساسی انجام شود.

سرپرست جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در همگرایی و همدلی باید تلاش‌ها مضاعف شود و باید بدانیم توسعه استان خوزستان و صنعت نفت در هم تنیده است، عنوان کرد: برای ارتقای کیفی صنعت نفت برنامه‌هایی مدنظر است، کار‌های نوینی که انجام نشده است برای ما حائز اهمیت است و صنعت نفت باید به ریل اصلی خود بازگردد.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده