تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۳۱۲۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حجم سرمایه‌گذاری معدنی در آذربایجان‌غربی حدود ۵ هزار میلیارد ریال است

‌می‌متالز - معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود ۵۰۳ معدن در استان گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این معادن، چهار هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش می‌متالز، پریسا عابدپور اظهار داشت: ذخیره قطعی این معادن نیز به یک میلیون و ۱۳۸ هزار تُن می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده، اضافه کرد: ۷۵ درصد این تعداد در این استان وجود دارد که ۵۱ نوع را شامل می‌شود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: در حال حاضر برای بیش از پنج هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معدن استان اشتغال فراهم شده است.

عابدپور ادامه داد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

وی گفت: عمده مواد معدنی دارای کاربرد در صنایعی از جمله ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت است.

وی افزود: صنایع تبدیلی این استان نیز در بخش‌های فرآوری و استحصال طلا، سنگ تزئینی، تولید سیمان، آهک و گچ و صنعت تولید پودر‌های میکرونیزه فعال است.

آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های غنی در حوزه معدنی است، ولی کمبود واحد‌های فرآوری، موجب فروش خام بسیاری از این مواد معدنی می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده