تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۳۱۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«امواج الیوت به زبان ساده» به کتابخانه سازمان بورس رسید

‌می‌متالز - «امواج الیوت» نظریه‌ای از حرکات قیمتی است که طبق آن قیمت هر سهم در بازار آزاد به شکل پیشروی‌ها و اصلاح‌های موجی شکل از پیش تعیین شده، حرکت می‌کند. این نظریه بالاتر از هر چیز فلسفه‌ای از احساس انسانی و رفتار دسته جمعی است که آن را به یک نظریه روانشناختی تبدیل می‌کند.

به گزارش می‌متالز، کتاب «امواج الیوت به زبان ساده» نوشته «کلیف دروک» و ترجمه سید مجید میرصفایی توسط انتشارات چالش در ۹۱ صفحه منتشر شده است. این کتاب یکی از ۴ جلد از مجموعه کتاب‌های به زبان ساده است که به آموزش تحلیل فنی در بازار‌های مالی می‌پردازند. ویژگی این کتاب استفاده از زبان و مفاهیم ساده در آموزش است، به گونه‌ای که با کمترین آشنایی با تحلیل فنی می‌توان کتاب را مطالعه کرد و با اصول و پیچ و خم نظریه آشنا شد. در ترجمه این کتاب سعی بر آن بوده که زبان ساده حفظ و تقویت شود و ناهمواری‌های متن نیز اصلاح شود تا فهم مطلب آسان‌تر شود.

این کتاب به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده