تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۳۱۴۹۵
سرویس خبر : انرژی
در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت صمت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی مطرح شد:

محرابیان: برنامه‌ریزی برای احداث ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

‌می‌متالز - وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی کردیم که ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید در بخش نیروگاهی ایجاد کنیم که از این میزان ۱۵ هزار مگاوات به صورت سیکل ترکیبی و بخار در بخش نیروگاه‌های حرارتی است که توسط وزارت نیرو، شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر محرابیان که در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارتخانه‌ای صنعت، معدن و تجارت و نیرو برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی سخن می‌گفت، افزود: برای احداث این ظرفیت نیروگاهی، پروژه‌هایی تعریف شده و اکنون به دنبال اجرا هستیم و علاوه بر این، ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر نیز توسط وزارت نیرو برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: طی دو دهه گذشته شاهد ایجاد ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنایع و معادن انرژی‌بر بوده‌ایم و با توجه به محوری بودن بخش صنعت و معدن در حوزه فولاد، مس و آلومینیوم، رشد تقاضای انرژی در این بخش‌ها را شاهد بوده‌ایم.
وزیر نیرو با بیان اینکه کشورمان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر توان زیادی دارد، گفت: وجود ۳۰۰ روز آفتابی در کشور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر را مقرون به صرفه کرده است.
گفتنی است وجیه الله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی در این مراسم حضور داشتند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده