تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۳۱۴۹۸
سرویس خبر : انرژی
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اعلام کرد:

رویکرد ملی و فرابنگاهی شرکت‌های معدنی در احداث ظرفیت‌های جدید نیروگاهی

‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صمت، حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت مازاد خواهیم داشت و این ظرفیت وارد شبکه سراسری توزیع برق خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سید مهدی نیازی در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو با موضوع احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، با بیان این مطلب، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس رویکرد دولت سیزدهم، از ابتدای دولت هم افزایی و تعاملات گسترده‌ای را با وزارتخانه‌های مختلف از جمله نیرو برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا چند برنامه میان وزارتخانه‌های نیرو و صمت تدوین شد که تفاهمنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در همین راستا و اولین برنامه است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های دو وزارتخانه با تعامل و همکاری طرفین شکوفا و مشکلات فرارو برطرف شود.

رویکرد ملی و فرابنگاهی شرکت‌های معدنی در احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

نیازی در ادامه افزود: واحد‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی با رویکرد ملی و فرابنگاهی با سیاستگذاری‌های ایمیدرو و تاکیدات وزیر صمت این پروژه را دنبال می‌کنند.

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری برای اجرای تفاهم نامه با وزارت نیرو

وی با بیان اینکه واحد‌های معدنی و صنایع معدنی منابع مالی لازم را برای ایجاد ظرفیت‌های نیروگاهی جدید فراهم می‌آورند، تصریح کرد: برای اجرای این تفاهم نامه ۷ میلیارد دلار برآورد هزینه شده است.

ظرفیت مازاد ۴ تا ۵ هزار مگاواتی برق با احداث واحد‌های جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری اینکه ۸ هزار مگاوات میزان مصرف برق واحد‌های صنعتی است، تأکید کرد: بخش صنعت خود ۲.۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کند که با احداث این ۱۰ هزار مگاوات حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت مازاد خواهیم داشت و این ظرفیت وارد شبکه توزیع برق خواهد شد.
نیازی با بیان اینکه بسته ویژه‌ای را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دو دستگاه (وزارت صمت و وزارت نیرو) طراحی نموده ایم، تصریح کرد: امیدواریم در بازه زمانی ۲۴ ماهه بتوانیم این طرح‌ها و پروژه‌ها را با تعامل وزارت نیرو عملیاتی نماییم.
وی در پایان گفت: در خصوص حوزه‌های دیگر مانند تسهیل مجوز‌ها و مشوق‌ها هم در تلاشیم تا سرمایه‌گذاری‌های پایدار در این بخش ایجاد شود که در این برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به ساخت داخل و فعال‌تر شدن ساخت تجهیزات نیروگاهی داریم.
گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صمت و نیرو، مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده