تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۳۱۵۱۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
براساس گزارش شاپرک درخصوص PSP‌ها رقم خورد؛

رکوردشکنی سداد در رده‌بندی شرکت‌های حوزه پرداخت

‌می‌متالز - پرداخت الکترونیک سداد بر پایه گزارش شاپرک در شهریور۱۴۰۰ با ثبت بهبود شاخص‌های عملکردی و ارتقای سهم بازار خود نسبت به شهریورماه سال گذشته رکورد چشمگیری را در رده‌بندی شرکت‌های برتر حوزه پرداخت ثبت کرد.

به گزارش می‌متالز، بر اساس گزارش اقتصادی شاپرک در مورد آمار تراکنش‌های شهریورماه ۱۴۰۰، شرکت پرداخت الکترونیک سداد در عملکرد PSP‌ها با بهبود شاخص‌های عملکردی، رکورد چشمگیری را در رده‌بندی شرکت‌های برتر حوزه پرداخت ثبت کرد.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد در ادامه روند افزایش سهم بازار خود توانست در شهریورماه ۱۴۰۰ ضمن پشت سر گذاشتن شرکت کارت اعتباری ایران کیش در تعداد تراکنش‌ها، سایر شاخص‌های شاپرکی خود را هم بهبود ببخشد. این شاخصه‌ها شامل: بیشترین رشد در تعداد تراکنش کارتخوان فروشگاهی، بیشترین رشد در مبلغ تراکنش کارتخوان فروشگاهی، بیشترین رشد در تعداد تراکنش‌های خرید، بیشترین بهبود در شاخص اثربخشی و بهترین عملکرد در کاهش خطای سیستمی است.

دکتر «محسن علیپور» مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با بیان خبر فوق، به عملکرد موفقیت‌آمیز این شرکت در شهریورماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بیشترین رشد در تعداد تراکنش کارتخوان فروشگاهی، بیشترین رشد در مبلغ تراکنش کارتخوان فروشگاهی، بیشترین رشد در تعداد تراکنش‌های خرید، بیشترین بهبود در شاخص اثربخشی و بهترین عملکرد در کاهش خطای سیستمی به شرکت پرداخت الکترونیک سداد اختصاص داشته است.

به گفته وی، پرداخت الکترونیک سداد با در اختیار گرفتن سهم ۸.۳۳ درصدی بازار از لحاظ تعداد تراکنش‌های جذب شده از طریق تمامی ابزار‌های پذیرش، توانست در گروه شرکت‌های PSP پس از به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان، تجارت الکترونیک پارسیان و آسان پرداخت پرشین در پله پنجم جای بگیرد و بدین‌ترتیب جایگاه خود را نسبت به شهریورماه سال گذشته، یک پله ترقی دهد.

علیپور همچنین گفت: سهم پرداخت الکترونیک سداد از مبلغ تراکنش‌های شهریورماه شاپرک به ۱۰.۸۳ درصد رسید و در این ردیف نیز این شرکت در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت.

گفتنی است، تعداد تراکنش‌هایی که طی شهریورماه سال جاری روی کارتخوان‌های فروشگاهی پرداخت الکترونیک سداد ثبت شده ۸.۸۶ درصد بوده که در قیاس با مردادماه رشد ۰.۳۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین سهم مبلغ تراکنش‌های ثبت شده روی POS‌های سداد ۱۱.۱۳ درصد است که در مقایسه با ماه قبل ۰.۵۳ درصد رشد داشته است.

پرداخت الکترونیک سداد در بخش تعداد تراکنش‌های خرید جذب شده از طریق تمامی ابزارهای پذیرش، رتبه خود را نسبت به مردادماه گذشته یک پله ارتقا داده است. سهم این شرکت در تعداد تراکنش‌های خرید، مردادماه امسال ۸.۲۰ درصد بود که با رشد ۰.۳۴ درصدی، سهم خود را در شهریورماه به ۸.۵۴ درصد رساند.

به لحاظ شاخص اثربخشی دستگاه کارتخوان نیز پرداخت الکترونیک سداد نسبت به سال گذشته، روندی صعودی را طی کرده است. شاخص اثربخشی دستگاه کارتخوان این شرکت در شهریورماه سال قبل ۰.۸۸ درصد بوده در حالی‌که با سپری کردن یک روند رو به رشد توانسته است این عدد را در شهریورماه سال جاری به ۱.۱۳ درصد ارتقا دهد.

لازم به‌ذکر است، در ادامه گزارش منتشر شده توسط شاپرک می‌توان به سهم درخشان ۱۵.۰۳ درصدی پذیرندگی بانک ملی ایران و کسب رتبه دوم از لحاظ تعداد تراکنش‌های صورت گرفته در شهریورماه سال جاری اشاره کرد. بانک ملی ایران همچنین با ثبت ۱۲.۸۷ درصدی مبلغ تراکنش‌های رد و بدل شده در شاپرک، همین جایگاه را در میان بانک‌های پذیرنده به لحاظ مبلغ تراکنش، برای خود حفظ کرده است.
اما بانک ملی ایران با داشتن سهم ۲۱.۹۰ درصدی به عنوان بانک صادرکننده از نظر تعداد کارت‌های تراکنش‌دار، موفق به کسب رتبه نخست در میان بانک‌های مختلف شده است.

براساس گزارش شاپرک، کارتخوان‌های فروشگاهی با اختلاف زیاد نسبت به سایر ابزار‌های پذیرش، بیشترین تعداد تراکنش را در شهریورماه ثبت کرده‌اند. از این رو، کارتخوان فروشگاهی با ۸۹.۶۰ درصد، درگاه‌های اینترنتی ۷ درصد و ابزار‌های پذیرش موبایلی ۳.۴۱ درصد از کل تعداد تراکنش‌های ماه شهریور را ثبت کرده‌اند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده