تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۳۱۵۱۷
سرویس خبر : انرژی

عربستان نفت بیشتری به مشتریان آسیایی می‌فروشد

‌می‌متالز - شرکت آرامکوی سعودی موافقت کرد نفت بیشتری برای سه خریدار آسیایی در نوامبر تامین کند و حجم قراردادی چهار مشتری دیگر را به طور کامل تامین می‌کند.

به گزارش می‌متالز، یک منبع آگاه به رویترز گفت: انتظار می‌رود حجم نفت قراردادی برای این ماه از سوی آرامکوی سعودی به طور کامل تامین شود.

عربستان سعودی با وجود این که تحت توافق اوپک پلاس همچنان تولیدش را محدود نگه داشته است، نفت درخواستی مشتریان قراردادی خود در آسیا را به طور کامل تامین می‌کند. آرامکوی سعودی قیمت فروش نفت به آسیا در نوامبر را برای دومین ماه متوالی کاهش داد که اندکی بیشتر از حد انتظار بود و نشان می‌دهد در شرایطی که تولیدکنندگان خاورمیانه در حال افزایش تولید هستند، این شرکت مایل است رقابتی بماند.

به گفته منابع آگاه، بعضی از خریداران نفت سعودی بیشتری خریداری کردند، زیرا قیمت‌ها در نوامبر جذاب بود. یک خریدار دیگر هم خریدار نفت عربستان را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، دو منبع آگاه اظهار کردند علاوه بر عربستان سعودی، کویت هم قادر است عرضه نفت سبک و نفت سنگین را بالاتر از حجم قراردادی در نوامبر افزایش دهد. قیمت‌های پایه نفت خاورمیانه هفته گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کردند.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده