تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۳۱۵۵۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

قیمت مسکن در دبی بیشترین رشد سالانه را از فوریه ۲۰۱۵ ثبت کرد

‌می‌متالز - به گفته شرکت سرمایه گذاری و خدمات املاک و مستغلات سی‌بی‌آرای CBRE، قیمت املاک مسکونی در دبی به طور متوسط در هشت ماه اول سال جاری میلادی ۴.۴ درصد افزایش یافته که بالاترین رشد سالانه را از فوریه ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، به گفته شرکت سرمایه گذاری و خدمات املاک و مستغلات سی‌بی‌آرای CBRE، قیمت املاک مسکونی در دبی به طور متوسط در هشت ماه اول سال جاری میلادی ۴.۴ درصد افزایش یافته که بالاترین رشد سالانه را از فوریه ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.

این شرکت در گزارش خود از بازار در سه ماهه سوم سال جاری میلادی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که میانگین قیمت آپارتمان‌ها ۲.۵ درصد و متوسط قیمت خانه‌های ویلایی ۱۷.۹ درصد افزایش یافته است.

به گفته شرکت سی‌بی‌آرای CBRE، اجاره‌ها همچنان در حال کاهش است و به طور متوسط ۲.۷ درصد در ۱۲ ماه منتهی به اوت ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، اجاره آپارتمان در دبی در مدت مشابه ۵.۲ درصد کاهش یافته و متوسط اجاره خانه ویلایی ۱۵.۵ درصد افزایش یافته است.

تیمور خان، سرپرست تحقیقات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در شرکت CBRE گفت: تمایلات بازار، تقریباً در تمام بخش‌های املاک در امارات متحده عربی در طول سال بهبود یافته است، که به نوبه خود سطوح فعالیت را تقویت می‌کند. اگرچه هنوز باد‌های مخالف وجود دارد که عملکرد را کاهش می‌دهد، ولی ما انتظار داریم که عملکرد قیمت در آینده نه چندان دور بهبود یابد.

بازار املاک امارات متحده عربی که به دلیل کاهش سه ساله قیمت نفت در سال ۲۰۱۴ و نگرانی‌های مازاد بر عرضه با رکود مواجه شد، با توجه به این که مردم به خانه‌های بزرگتر و یادگیری از راه دور درپی بحران کرونا روی آوردند، علائم بهبودی را نشان می‌دهد.

اقدامات حمایتی اقتصادی و ابتکارات دولت امارات مانند مجوز اقامت برای بازنشستگان و کارگران دورکار و گسترش برنامه ویزای طلایی ۱۰ ساله نیز به بهبود تمایلات بازار کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده