تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۳۱۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خروج ترامپ از فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا

‌می‌متالز - برای نخستین بار از ۲۵ سال پیش تا کنون، دونالد ترامپ در لیست ۴۰۰ ثروتمند ایالات متحده قرار نگرفت. بنا بر آمار مجله فوربس، ترامپ برای قرار گرفتن در این فهرست برای سال ۲۰۲۱، معادل ۴۰۰ میلیون دلار کم داشته است. ظاهرا گلایه ترامپ در این باره که مبارز‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ میلیارد‌ها دلار برایش تمام شده، درست بوده است.

به گزارش می‌متالز، از سال ۱۹۹۶ تا امسال نام او همواره در فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا بود و از سال ۹۷ تا ۲۰۱۶ در نیمه اول این جدول قرار داشت.

حالا، اما بعد از ۲۵ سال برای نخستین بار دیگر نام ترامپ در این فهرست نیست. بر اساس برآورد‌های مجله اقتصادی فوربس، دارایی دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۱ مانند سال گذشته بالغ بر ۲ و نیم میلیارد دلار بوده است. این دارایی در سال ۲۰۲۰ برای آنکه ترامپ در رده ۳۳۹ام فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا قرار بگیرد، کافی بود، اما در سال ۲۰۲۱ برای آنکه ترامپ بتواند در فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا قرار بگیرد، ۴۰۰ میلیون دلار کم داشت. از زمان آغاز پاندمی کرونا ثروت این غول ساختمان‌سازی آمریکا حدود ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافت. علت آن هم بیش از هرچیز سقوط ارزش املاک در کلان‌شهر‌ها بوده است. ترامپ از سال ۱۹۹۶ با کسب رتبه ۳۶۸ در میان فهرست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا قرار گرفت. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۶ یعنی سالی که به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، نام او در میان ۲۰۰ نفر اول این فهرست بود. سقوط نام ترامپ در این جدول نیز از همان سال ۲۰۱۶ شروع شد و رتبه او هرسال کمتر شد تا اینکه در سال جاری نام او به کلی از این لیست خارج شد. بنا بر تخمین این مجله اقتصادی، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۵ بیشترین ثروت را داشته است؛ ۴ و نیم میلیارد دلار. در سال بعد ثروت او به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سقوط کرد و از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید. در دوران چهارساله ریاست‌جمهوری، ترامپ مسوولیت و هدایت مجموعه شرکت‌هایش را به پسرش واگذار کرد. اما شرکت‌ها و موسسات در مالکیت خودش باقی ماندند. او در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مدام از این موضوع گلایه می‌کرد که ریاست‌جمهوری میلیارد‌ها دلار برایش تمام شده است. منتقدان، اما می‌گویند برعکس، ترامپ از ریاست‌جمهوری بسیار سود برده است. به عنوان مثال برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ترامپ برخی رویداد‌ها را در املاک خصوصی‌اش با خرج حزب جمهوری‌خواه و دولت برگزار کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده