تاریخ: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۳۱۶۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در استان هرمزگان

‌می‌متالز - برنامه کشور بر این است که استان هرمزگان توانایی تولید ۱۰ میلیون تن فولاد را داشته باشد که در حوزه کاهش نرخ بیکاری و توسعه استان هرمزگان نقش مهمی دارد.

به گزارش می‌متالز، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با ذکر این نکته که «دوستی» با رای مثبت تمام وزار انتخاب شده است، گفت: رابطه خوب استاندار جدید با دولت یک ظرفیت برای هرمزگان محسوب می‌شود.

احمد مرادی صبح امروز در آئین تودیع و معارفه استانداران جدید و قدیم هرمزگان که با حضور وزیر کشور و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در فرهنگسرای شهید آوینی برگزار شد، اظهار کرد: از طرف تمام مردم خون گرم استان هرمزگان به وزیر کشور و استاندار جدید هرمزگان خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی با اشاره به آیه ۷۰ سوره احزاب قرآن کریم، عنوان کرد: از مردم استان هرمزگان عذرخواهی می‌کنم که انتظار داشتند از ظرفیت نیروی انسانی استان هرمزگان در سطح ملی استفاده شود. این گلایه و نگرانی به حق مردم است و تا کنون با گذشت بیش از ۴۳ سال از عمر انقلاب انتظارات مردم برآورده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان ابراز داشت: امیدوارم وزیر کشور به نمایندگی دولت در استفاده از نیروی انسانی استان هرمزگان اهتمام جدی داشته باشد.

مرادی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اعلام شد که مهندس دوستی را نمی‌شناسیم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم، اما رویه انتخاب استاندار هرمزگان را نپذیرفتیم. در آخرین جلسه که بیش از ۲ ساعت طول کشید شفاف سازی‌های لازم انجام شد.

وی اظهار کرد: تمام انتصابات بر عهده دولت است، اما نخبگان و جوانان استان هرمزگان از باب مشورت به وزیر کشور برای انتخاب استاندار معرفی شدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تشریح کرد: یک امری در کنار قانون به نام اخلاق وجود دارد به عنوان مثال در قانون وجود ندارد که مجمع نمایندگان در مراسم تودیع معارفه حضور پیدا کنند، اما این حضور امری اخلاقی است.

مرادی با ذکر این نکته که نگرانی وجود دارد که نیرو‌های انسانی از خارج استان برای مدیریت وارد استان شوند، گفت: در جلسه‌ای که با مهندس دوستی برگزار شد، شناخت مجمع نمایندگان از استاندار جدید هرمزگان بیشتر شد. در این جلسه بر استفاده از نیرو‌های انسانی هرمزگان تاکید شد.

وی مطرح کرد: هرمزگان دارای ظرفیت بسیار بالایی است که باید از آن برای تحقق توسعه پایدار استفاده کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با ذکر این نکته که استاندار هرمزگان با رای مثبت تمام وزیران منصوب شد، اذعان کرد: ارتباط نزدیک استاندار جدید با ریاست جمهوری و وزا ظرفیت خوبی برای استان محسوب می‌شود و باید از آن استفاده کرد. از این به بعد نباید نگرانی‌های خاصی در حوزه مناطق ویژه و صنایع غرب بندرعباس در خصوص استفاده از نیرو‌های بومی و ماندگار داشته باشیم.

مرادی بیان داشت: پالایشگاه‌هایی در استان هرمزگان وجود دارند که سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومان به کشور سود می‌دهند، اما در مسوولیت‌های اجتماعی به حداقل مقدار ممکن اکتفا می‌کنند که امیدوارم اقدامات لازم برای جلوگیری از این امر انجام شود.

وی عنوان کرد: آرزوی مردم پس از چندین سال وفاق میان نمایندگان استان هرمزگان است که امسال این مهم تحقق یافت، اما برخی از افراد اندک از این انسجام دلخور و آشفته هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان ابراز داشت: در موضوع انتخاب استاندار هرمزگان و تلاش برای استفاده از نیرو‌های بومی در سطح ملی اقدامات خوبی توسط نمایندگان انجام شده است و نباید به نمایندگان مردم توهین شود و در اقدامات خود اخلاق را مد نظر قرار دهیم.

مرادی تصریح کرد: از مجمع نمایندگان استان هرمزگان نسبت به حمایت از همتی انتقاد می‌شود، این استاندار از بسیاری از کثافت کاری‌های سیاسی دوری کرد و دوره‌ای که برخی از مسوولین معلوم نبود در کجا هستند در بیمارستان‌های هرمزگان برای مدیریت شرایط کرونا تلاش می‌کرد.

وی با ذکر این نکته که فریدون همتی همدلی بی نظیری را به ارمغان آورد، اظهار کرد: در هشت سال گذشته شخصی که استان هرمزگان را به فلاکت رساند حسن روحانی رئیس جمهور قبلی ایران بود؛ چرا طی پنج سال گذشته که من برای احقاق حقوق مردم تلاش کردم هیج همکاری از سوی این افراد صورت نگرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تشریح کرد: تمام نمایندگان به خاطر اینکه شرایط نامساعد استان برطرف شود از دولت رئیسی حمایت کردند که این حمایت باید منجر به فعالیت بیشتر و توسعه باشد. اما در موارد ضروری انتقادات لازم ارائه خواهد شد.

مرادی گفت: افرادی می‌خواهند تلاش چهار ساله استاندار هرمزگان را نادیده بگیرند که این موضوع واقعاً بی انصافی است.

وی با اشاره به سواحل مکران مطرح کرد: مهندس دوستی در گذشته نیز در استان هرمزگان فعالیت داشته است و به ظرفیت‌های هرمزگان آگاه است.

از ظرفیت‌های جزایر برای توسعه استان هرمزگان استفاده شود

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان اذعان کرد: از استاندار جدید هرمزگان درخواست دارم که از ظرفیت‌های جزایر برای توسعه استان هرمزگان استفاده شود.

وی عنوان کرد: وضعیت کشتی سازی استان هرمزگان نابسمان است. مدیرعامل قبلی را تغییر دادند و هنوز بیش از چهارهزار نفر از پرسنل سرگردان هستند که انتظار داریم هر چه سریع‌تر تعیین و تکلیف لازم صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به بی توجهی به آموزش و پرورش استان هرمزگان، ابراز داشت: استان هرمزگان در وضعیت پذیرش در کنکور جایگاه خوبی ندارد که باید از استان‌های موفق مانند یزد الگوبرداری شود.

مرادی با اشاره به کمبود‌های بهداشتی و درمانی استان هرمزگان، تصریح کرد: احداث بیمارستان ۲ هزار و ۵۰۰ تخت خوابه یکی از مطالبات جدی مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

از ظرفیت نیروی انسانی اهل سنت در اداره استان هرمزگان استفاده شود

وی اظهار کرد: بافت‌های فرسوده استان هرمزگان نیازمند نگاه جدی هستند. در سطح شهر بندرعباس محله‌هایی مانند ۲ هزار، آیت الله غفاری و… بافت فرسوده دارند که بیش از پنج هزار نفر از جمعیت شهر بندرعباس را در خود جای داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان تشریح کرد: استفاده از ظرفیت نیرو‌های مستعد اهل سنت از اهمیت ویژه‌ای در استان هرمزگان برخوردار است. باید از انتصاب نیروی اهل سنت توسط رهبر معظم انقلاب الگو گرفته شود و من نیز به استاندار هرمزگان توصیه می‌کنم که از ظرفیت‌های نیرو‌های بومی استفاده کند.

منبع: گسترش نیوز

عناوین برگزیده