تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۳۱۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۱مهر

افزایش فاز نزولی سکه/ روند خنثی در اونس جهانی

‌می‌متالز - قیمت طلا در هفته‌های اخیر با وجود اینکه روند افزایشی داشته، نتوانسته است سطوح بالای قبلی خود را به دست آورد. بهای اونس طلا در معاملات روز سه شنبه، در حالی تقویت شد که تقاضای خرید طلا به‌رغم رشد ارزش دلار افزایش یافت، به طوری که این فلز گرانبها (در ساعت ۱۹ روز گذشته) در سطح ۱۷۶۲دلار مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در بازار دیروز اونس جهانی طلا روند افزایشی داشت، اما افزایش طلای جهانی نتوانست مانع از کاهش قیمت طلا و سکه شود. کاهش قیمت دلار در بازار سه‌شنبه و رسیدن به مرز ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت سکه دیروز بود.

تحلیلگران فنی بازار طلا و سکه اعتقاد دارند سکه وارد فاز نزولی شده است. کمبود تقاضا و داد و ستد در بازار یکی دیگر از عوامل کاهشی در بازار روز سه‌شنبه بود.

روز دوشنبه برای اولین بار در دو ماه گذشته قیمت سکه امامی در حوالی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نوسان کرد. فلز گران بهای داخلی بار‌ها در اطراف محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفته بود، ولی حضور فعال خریداران باعث افزایش و یا مقاومت قیمت سکه شده بود. بنابراین، کاهش سکه روز دوشنبه برای بسیاری از معامله گران غیرمنتظره بود.

فعالان بازار سکه با توجه به شرایط وجود در بازار احتمال ادامه روند نزولی در بازار را زیاد می‌دانند. برخی تحلیلگران عنوان می‌کنند که سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار سکه در دسترس قرار گرفته است. ارزش ذاتی سکه نیز در روز دوشنبه تا محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و این موضوع نیز در افزایش انتظارات کاهشی اثرگذار بود.

تشدید روند کاهشی قیمت سکه

چند روزی است که قیمت سکه امامی با کاهش روبه‌رو شده که این امر به دلیل اخبار سیاسی مربوط به آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید اتفاق افتاده است. بر این اساس طلا و سکه در بازار داخلی تحت‌تاثیر دلار، سیر کاهشی به خود گرفته‌اند و همین موضوع باعث شده است تا رکود در معاملات تشدید شود؛ زیرا خریدارانی که قصد معامله داشتند، با مشاهده وضعیت موجود از خرید خود دست کشیده‌اند و در انتظار نتایج مذاکرات هسته‌ای هستند تا در صورتی که قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، در نرخ‌های پایین‌تری خرید خود را انجام دهند؛ بنابراین هر سکه امامی روز سه‌شنبه به قیمت ۱۱میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار داخلی مورد دادوستد معامله‌گران قرار گرفت. همچنین گفته می‌شود که میزان تقاضا برای خرید طلا و سکه از روز‌های گذشته تاکنون همچنان کم‌رمق بوده است.

فاز خنثای اونس جهانی

قیمت طلا در هفته‌های اخیر با وجود اینکه روند افزایشی داشته، نتوانسته است سطوح بالای قبلی خود را به دست آورد. بهای اونس طلا در معاملات روز سه شنبه، در حالی تقویت شد که تقاضای خرید طلا به‌رغم رشد ارزش دلار افزایش یافت، به طوری که این فلز گرانبها (در ساعت ۱۹ روز گذشته) در سطح ۱۷۶۲دلار مورد داد و ستد قرار گرفت. در حال حاضر بازار طلای جهانی در شرایط نامعلومی قرار گرفته است و به عبارت دیگر، رشد قیمت نفت هم‌پای افزایش ارزش شاخص دلار و همچنین بیشتر شدن نگرانی‌ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی و ترس‌های تورمی ایالات متحده باعث شده تا روند طلا در فاز خنثی و مبهمی قرار گیرد. تحلیلگران فنی بر این باورند که تا رسیدن طلا به سطح مقاومتی ۱۷۷۵دلار فرازوفرود قیمت‌ها به‌کندی پیش خواهد رفت.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده