تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۳۱۷۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون خرید ذوب آهن اصفهان در پنجمین نمایشگاه معدن کرمان:

اثر «شلاق چرمی» در زنجیره تامین صنایع معدنی شکل گرفته است

‌می‌متالز - محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان در پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن وصنایع معدنی وتجهیزات وابسته با حضور در غرفه این شرکت گفت: یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی کنونی در صنایع فولادی که چندی است شاهد اثرات آن هستیم، معروف به "اثر شلاق چرمی" در زنجیره تامین می‌باشد که نوسان در بحث عرضه وتقاضا بوجودمی اورد. «اثر شلاق چرمی نوسانی در زنجیره تأمین است که عامل اصلی به وجود آورنده آن تغییرات در میزان تقاضا است. با حرکت از سطح مشتری جزء به سطوح بالاتر در زنجیره تأمین، تغییرات کوچک در سطوح پایین باعث تغییرات بزرگ در سطوح بالایی می‌شود. این تغییرات موجب نوسانات بزرگی در مجموعه زنجیره تأمین خواهد شد.»

به گزارش می‌متالز، وی افزود: مشکل قطع برق در نیمه اول سال و مشکل گاز در نیمه دوم سال با شروع فصل سرما که با آن مواجه خواهیم شد از جمله مشکلات پیش رو است.

صالحی اظهار داشت: مشکل دیگردر بحث قیمت‌های دستوری و انتظار کاهش قیمت است که به نوعی به جامعه تزریق شده است وبازار را در حالت رکود قرار داده که امیدواریم تا اواخر آبان ماه جرقه‌های از حرکت را مشاهده کنیم.

معاون خرید ذوب آهن همچنین به اهمیت برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از دستاورد‌های این نمایشگاه این است که امکان بهره گیری از نظرات و تبادل نظر با کارشناسان و خبرگان با تجربه ازجمله پیشکسوتان ذوب آهن فراهم می‌شودکه به نوعی مخزن تجربه ودانش هستند.

وی افزد: به نظر می‌رسدکه شرایط کرونایی در حال رقیق شدن است وامید است که این نمایشگاه‌ها بتوانند به وضعیت سابق بر گردند.

دکتر نمازی زاده رئیس اندیشکده صنعت ومعدن نیز در پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن وصنایع معدنی وتجهیزات وابسته در غرفه ذوب آهن اصفهان حضور یافت و به خبرنگار ما گفت: مهمترین چالش صنعت فولاد کشور موضوع سنگ آهن است و بایستی این معضل را با کمک شرکت‌های دانش بنیان حل کنیم

وی افزود: یکی از مشکلات خصوصی سازی در کشور این بود که دولت مالکیت شرکت‌ها را واگذار کرد، اما مدیریت را واگذار نکرد.

رئیس اندیشکده صنعت و معدن اظهار داشت: حوزه سیاست گذاری در کشور باید بصورت غیر متمرکز باشد تا تصمیمات کاربردی تری گرفته شود.
دکتر نمازی زاده با اشاره به جایگاه ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور گفت: نظرات فنی و کارشناسی ذوب آهن اصفهان به عنوان متولی بخش معدن در خصوص تامین مواد اولیه صنایع فولادی اهمیت ویزه‌ای دارد و باید در تصمیم گیری‌ها و سیاست گذاری‌ها، نظر این شرکت‌های پیشگام که جبهه تولید را حفظ می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده