تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۳۱۹۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی در اردبیل به صورت ویژه حمایت می‌شوند

‌می‌متالز - استاندار اردبیل گفت: با ایجاد صنایع فرآوری توسعه سرمایه گذاری شرکت‌های معدنی در استان رقم خورده و بسیاری از موانع و مشکلات برطرف‌سازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سید حامد عاملی در دیدار با مدیر شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن کوثر اظهار داشت: با ایجاد صنایع فرآوری توسعه سرمایه گذاری شرکت‌های معدنی در استان رقم خورده و بسیاری از موانع و مشکلات برطرف‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به این که صدور پروانه کشف و فعالیت تسهیل‌سازی می‌شود، بیان کرد: پیگیری‌های لازم برای صدور پروانه کشف و فعالیت برای توسعه فعالیت این شرکت در استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور تمهیدات لازم به عمل آمده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: این واحد دو ماه پس از صدور پروانه کشف و فعالیت، اقدامات خود را آغاز و علاوه بر فرآوری محصولات معدنی خود از سایر معادن نیز محصولاتی را وارد و فرآوری می‌کند تا هر چه سریع‌تر بستر‌های لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری توسعه صنایع و معادن در کوثر رقم بخورد.

از نبود نیروی انسانی ماهر و کمبود زیرساخت در معادن خراسان جنوبی/ ظرفیت‌هایی که بدون استفاده رها شده‌اند

عاملی حمایت همه‌جانبه و قاطع از سرمایه‌گذاران را از اولویت‌های اساسی و اهم برنامه‌های استانداری عنوان کرد و گفت: این شرکت در هشت استان کشور واحد‌های معدنی فعال دارد و در استان اردبیل نیز یک واحد معدنی فعال دارد و با صدور پروانه کشف و فعالیت کارخانه تولید مس را در کنار این معادن دایر می‌کنند.

وی بیان کرد: با شروع فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال ۵۰ نفر فراهم شده و در راستای توسعه اقتصاد و اشتغال اقدامات لازم و اساسی انجام خواهد یافت که این مساله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده