تاریخ: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۳۵۱۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ۶ماهه نخست امسال رخ داد؛

تولید ۱۰۰درصدی ورق گرم کشور توسط گروه فولاد مبارکه

‌می‌متالز - عملکرد ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰ برای واحد‌های فولادسازی منتشر شد و بر اساس آن بیشترین میزان تولید مربوط به ورق گرم بوده است که ۱۰۰درصد آن توسط گروه فولادمبارکه (فولادسبا و فولادمبارکه) به میزان ۲میلیون و و ۹۱۵هزارو۸۱۶تن به تولید رسیده است؛ دومین محصول از لحاظ میزان حجم تولیدی، میلگرد است که به مقدار یک میلیون و ۵۲۵هزارو۸۹۳تن تولید شده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه جداول منتشر شده از سوی ایمیدرو، میزان تولید شرکت جهان فولاد سیرجان در مدت ۶ ماهه اول امسال میلگرد به مقدار ۱۳۳ هزار و ۶۷۶ تن بوده است.

شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در مدت یادشده توانسته تیرآهن به مقدار ۳۵۱ هزار و ۵۷ تن، میلگرد ۲۴۵ هزار و ۹۶۱ تن، کلاف ۷۳ هزار و ۷۲۸ تن، شمش کالایی ۳۷۲ هزار و ۹۲۶ تن، ریل ۲۵ هزار و ۶۳۲ تن و سایر محصولات را به میزان ۲ هزار و ۷۶۲ تن تولید کند.

فولاد آذربایجان در ۶ماهه اول ۱۴۰۰ تولید ۱۹۸ هزار و ۴۳۰ تن میلگرد را به ثبت رسانده است.
فولاد اکسین نیز در این مدت ورق عریض به میزان ۳۵۲ هزار و ۱۸۶ تن تولید کرده است.

شرکت فولاد آلیاژی ایران در ۶ماهه اول امسال ۳ محصول را در سبد تولیدی خود داشته است. به این شکل که تسمه و کلاف آلیاژی - مهندسی به مقدار ۱۳هزار و ۴۸۸ تن، چهارگوش و سایر آلیاژی - مهندسی ۲۲ هزار و ۸۳۰ تن و میلگرد آلیاژی - مهندسی ۱۲۹ هزار و ۷۹۹ تن تولید کرده است.

شرکت فولاد بناب نیز طی مدت ۶ماهه اول امسال توانسته است میلگرد به مقدار ۲۲۱ هزار و ۶۷۳ تن تولید کند؛ همچنین سبد تولید تیرآهن و سایر محصولات تولیدی این شرکت صفر بوده و تولیدی در این زمینه انجام نشده است.

فولاد خراسان هم به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های فولادساز، میلگرد به مقدار ۲۷۳ هزار و۶۹۱ تن تولید کرده و فولاد کویر نیز ۳۶۳هزار و۸۹۰ تن میلگرد را در ۶ماهه اول امسال به تولید رسانده است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در سبد محصولات خود تیرآهن به میزان ۱۷هزار و ۵۶۲ تن، میلگرد ۸۸هزار و۵۷۲ تن، کلاف ۲۱ هزار و ۵۰۶ تن و لوله به مقدار ۴هزار و ۷۷۹ تن تولید کرده است.

همچنین شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری نیز در مدت یادشده توانسته است ورق گالوانیزه به میزان ۱۲۶هزار و۶۵۸تن تولید کند.

اما در کنار تمامی شرکت‌های یادشده در صنعت فولاد ایران، می‌بینیم که گروه فولادمبارکه در شرکت‌های زیرمجموعه خود توانسته است در زمینه تولید ورق گرم و سرد بخش عمده‌ای از تولید را به خود اختصاص دهد. به این شکل که در شرکت فولاد سبا در ۶ماهه اول امسال توانسته است ورق گرم به مقدار ۴۳۱هزارو۷۴۷تن تولید کند؛ همچنین شرکت فولاد مبارکه در مدت یادشده، ورق گرم به مقدار ۲میلیون و ۴۸۴هزارو۶۹تن و ورق سرد نیز به میزان ۸۱۲ هزار و۲۰ تن تولید کرده است.

در مجموع با نگاهی بر روند تولید محصولات فولادی در ۶ماهه نخست امسال، می‌بینیم ورق گرم بیشترین میزان تولید در میان محصولات فولادی را به میزان ۲میلیون و ۹۱۵ هزار و۸۱۶ تن داشته است که تماما توسط گروه فولاد مبارکه تولید شده است. بعد از این محصول بالاترین رقم تولید برای میلگرد به مقدار یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۸۹۳ تن بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده