تاریخ: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۳۶۸۱۰
سرویس خبر : انرژی

دعوت معاون نخست‌وزیر آذربایجان از شرکت‌های حوزه انرژی ایران

‌می‌متالز - معاون نخست وزیر آذربایجان با اشاره به اینکه سفر به ایران نتایج مثمر ثمری به دنبال دارد، خواستار همکاری شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های حوزه انرژی این کشور شد.

به گزارش می‌متالز، شاهین مصطفی‌اف معاون نخست وزیر آذربایجان در نشست مشترک با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: روابط موجود بین دو کشور در حوزه‌های فرهنگی، دینی، اقتصادی، تاریخی و ... مبتنی بر روابط دوجانبه بوده و باید تلاش کنیم آن را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء همکاری‌های بین دو کشور ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد افزود: به عنوان روسای کمیسیون اقتصادی مشترک روابط تنگاتنگی بین دو کشور وجود دارد و این قبیل ملاقات‌ها را ادامه خواهیم داد.

معاون نخست وزیر آذربایجان با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی برعهده کشور آذربایجان است افزود: مطمئن هستم سفر ما به ایران و برگزاری مذاکرات پرثمر خواهد بود.

مصطفی‌اف با اشاره به اینکه در حوزه افزایش سطح همکاری‌های تجاری مذاکراتی با طرف ایرانی داشته‌ایم، تصریح کرد: ما در حوزه نیرو و انرژی پروژه‌های متعددی داریم که در حال اتمام است در حوزه تولید خودرو نیز، همکاری برای تولید مشترک قطعات قابل بررسی است.

پس از سخنان معاون نخست وزیر آذربایجان، قاسمی وزیر راه و شهرسازی از آمادگی برای اجرای پروژه‌های حوزه نفت و نیرو توسط شرکت‌های ایرانی در کشور آذربایجان استقبال کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده