تاریخ: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۳۶۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس در چه صورتی رشد می‌کند؟/ آیا روند صعودی امروز ادامه دارد؟

‌می‌متالز - وضعیت بورس امروز در واکنش به چندین خبر مثبت سبز بود. حال سوال اینجاست که این روند تا کی ادامه‌دار است؟

به گزارش می‌متالز، بازار سهام در ادامه روند مثبت روز گذشته امروز نیز رشد در شاخص کل را شاهد بود. چند افزایش سرمایه و بازگشایی در نماد‌های مهم در این روند بسیار تاثیرگذار بودند و حال سوالی اینجاست که این روند تا کی ادامه‌دار است.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: در حال حاضر شرایط بازار را نباید با شاخص دو میلیون واحدی مقایسه کرد. در این روز‌ها معامله‌گران و مردم باید با احتیاط معامله کنند.

وی افزود: اکنون بسیاری از سهم‌ها در قیمت‌هایی هستند که روزی آرزوی خرید در این عدد‌ها را داشتیم، اما به دلیل رفتار متناقض دولت اعتماد و خوشبینی سابق از بین رفته است. معتقدم اعتماد از دست رفته در بورس با بهبود و تداوم شرایط مناسب طی یک ماه بازخواهد گشت.

رئیسی اظهار کرد: در اوایل هفته با نشر مطالبی راجع به قطع شدن گاز پتروشیمی‌ها و فلزات و افت قیمت کامودیتی‌ها کمی ترس و فشار فروش مقطعی داشتیم، اما باید در نظر داشته باشیم که هنوز تاثیر رشد قبلی کامودیتی‌ها را در گزارش‌ها ندیدیم.

این کارشناس تصریح کرد: از طرفی همانطور که بار‌ها عنوان شده دلار ریزش نخواهد کرد. خبر دیگری که امروز به بازار مخابره شد حذف ارز ترجیحی برخی دارو‌ها بود. این موضوع واکنش مثب تگروه دارویی را در پی داشت. در نهایت گروه خودرویی در غیاب دو لیدر اصلی نشان داد وضعیت سودآوری در این صنعت در حال تغییر است.

وی عنوان کرد: امروز حال بازار به واسطه اتفاقات مثبتی که افتاد و همچنین اخبار شب گذشته کدال از جمله افزایش سرمایه شستا، تغییر بازار ذوب، افزایش سود زیرمجموعه‌های فولاد، تعدیل پالایشی‌ها و …. خوب بود.

وی ادامه داد: تمامی شرایط دست به دست هم دادند تا بازار کمی جان بگیرد و برای فردا نیز ادامه روند را خواهیم داشت.

بازار ارزنده است اما…

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام نیز در خصوص شرایط بازار گفت: بازار تحت تاثیر افزایش سرمایه شستا امروز مثبت و پر تقاضا بود. رفتار شاخص کل خیلی شبیه به رفتار بازه زمانی ۹۲ تا ۹۵ هست و تقریبا مشابه همان سیکل‌های قیمتی با صرف زمان کمتری پیش می‌رود.

وی افزود: بازار ارزنده است، ولی باید سیاست‌های کلان اقتصادی مشخص باشد تا اعتماد کامل به بازار سرمایه برگردد. تا زمانی که در یک بام و دو هوایی استراتژی‌های اقتصاد کلان هستیم، بازار حرکاتی با شک و تردید خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده