تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۳۷۰۱۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
دبیر انجمن صنعت ساختمان؛

بهره گیری از فناوری‌های روز می‌تواند کمبود مسکن را جبران کند

‌می‌متالز - دبیر انجمن صنعت ساختمان در خصوص ارتباط میان کمبود مسکن و بدمسکنی گفت: کمبود مسکن و ضعف کیفیت آن در هر جامعه‌ای منجر به بدمسکنی یا بی مسکنی می‌شود لذا با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز و نوین می‌توان به رفع این معضل کمک و میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کرد.

به گزارش می‌متالز، جعفر قرائتی ستوده روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره میزان استفاده از تکنولوژی‌های جدید ساخت، تصریح کرد: ما در دهه ۵۰ شمسی، در صنعتی سازی ساخت مسکن تقریبا جز ۱۰ کشور نخست بودیم، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تغییر سیاست‌های ساخت مسکن بخصوص اولویت در واگذاری زمین، دانش ما در حوزه ساخت مسکن از بین رفت، زیرا صنعت ساختمان کشور برای مدت طولانی به شکل سنتی فعالیت می‌کرد.

وی با اشاره به پیروی این بخش از قانون انبوه سازی برنامه چهارم توسعه و شرایط ساخت و ساز کشور، خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۰ انبوه سازی شکل گرفت و انبوه سازان وارد عرصه ساخت و ساز شدند، اما چون هم انبوه سازان حقوقی و هم شرکت‌ها باید برای ساخت و ساز‌های شهری قوانین مالیاتی و بیمه‌ای کشور را رعایت می‌کردند که اختلاف ۱۵ درصدی بخش خصوصی با شرکت‌ها در نهایت سبب اصلاح و تغییر این قوانین شد.

قرائتی ستوده در رابطه با مطالبات صحیح مردم در حوزه ساخت مسکن، افزود: تلاش ما این است که مردم نسبت به خواسته هایشان آگاه شوند و قادر به مطالبه گری در این بخش باشند.

دبیر انجمن صنعت ساختمان با بیان اینکه یکسری تکنولوژی اعم از سیستم‌های ۳ D پنل، LSF و امثال این‌ها از سال ۸۳ وارد کشور شده بود، گفت: از سال ۸۳ به بعد باتوجه به سرعت تحول دانش صنعت ساخت در دنیا خصوصا در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر تعدادی سیستم‌های خاص مانند سرنورد‌های فلزی که در مقابله با زلزله کارایی بالایی داشتند، وارد کشور شده و در ساخت مسکن مورد استفاده قرار گرفتند.

وی درباره موقعیت فعلی تکنولوژی و دانش ساخت مسکن، اظهار داشت: ما اکنون از تکنولوژی‌های نوین ساخت مسکن دنیا بهره گیری می‌کنیم و وضعیت مطلوبی در این حوزه داریم، اگرچه خود نیز برای به روزسازی این فناوری‌ها بیش ازپیش تلاش می‌کنیم.

منبع: پایگاه خبری حلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده