تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۰
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۲۳۷۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس عنوان کرد؛

تسهیل فرآیند‌ها و ارتقای الزامات صدور مجوز نهاد‌های مالی؛ رویکرد جدید سازمان بورس

‌می‌متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای حمایت از منافع سرمایه‌گذاران، تسهیل فرایند در صدور مجوز تأسیس و فعالیت نهاد‌های مالی و ارتقای الزامات اولیه و مستمر آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، عضو هیأت‌مدیره و معاون نظارت بر نهاد‌های مالی با اشاره به رویکرد سازمان بورس و اوراق بهادار در صدور مجوز تأسیس نهاد‌های مالی گفت: سیاست اصولی سازمان بورس، تسهیل فرایند در صدور مجوز‌ها در عین توجه به ارتقای الزامات اولیه و مستمر مورد نیاز، در نظر گرفتن استاندار‌های لازم و بررسی کامل صلاحیت‌های متقاضیان تأسیس است.

علیرضا ناصرپور با اشاره به ارتقای فرایند‌های نظارتی بر نهاد‌های مالی تأکید کرد: این رویکرد در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و توسعه این شیوه از سرمایه‌گذاری‌ها است.

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی با اشاره به مجوز‌های صادر شده در حوزه نهاد‌های مالی توسعه دهنده سرمایه گذاری غیر مستقیم طی یک ماه اخیر، ابراز کرد: از ماه گذشته تا کنون، در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ۸ موافقت اصولی صادر شده و در حوزه شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ، ۷ موافقت اصولی برای تأسیس شرکت اعلام شده است.

ناصرپور اظهار کرد: امید می‌رود این رویکرد، در صدور مجوز‌ها و ارتقای الزامات و استانداردها، به توسعه نهاد‌های مالی به عنوان ابزار‌های مؤثر برای رشد و تعمیق بازار سرمایه، منجر شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده