تاریخ: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۳۷۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معاون وزیر تعاون: دولت تمام‌قد به دنبال کاهش موانع تولید است

‌می‌متالز - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت سیزدهم تمام قد به دنبال کاهش موانع تولید است و در این راستا از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بانک‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی حسین رعیتی‌فرد روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از استارت تولید داخل خودرو‌های فیدلیتی، تارا و شاهین در شرکت ایسکرا اتو الکتریک کاشان، افزود: دولت به عنوان تسهیل کننده در کنار تولیدکنندگان و کارفرمایان علاوه بر تلاش برای رفع موانع تولید، به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها به منظور بهبود شرایط کسب و کار است.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان یکی از شریکان اجتماعی صاحبان صنایع و کارخانه‌ها برای بهبود تولید تلاش می‌کند و مانع‌های موجود را با کمک اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف رفع کند.

وی ادامه داد: به طور حتم تولیدکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و نباید اجازه داده شود چرخ تولید کارخانه و مرکز تولیدی که نیاز حوزه‌های مختلف را تامین می‌کند، متوقف شود در غیر این صورت علاوه بر آنکه ما را نیازمند واردات می‌کند، ممکن است مشکلاتی هم برای کشور ایجاد کند.

وی تصریح کرد: دولت تمام قد تلاش می‌کند موانع تولید را به حداقل برساند و برای تحقق آن از ظرفیت ستاد تسهیل و منابع بانک‌ها استفاده خواهد کرد.

مشکل‌های تولیدکنندگان ریشه‌ای است

مدیرعامل شرکت ایسکرا اتوالکتریک نیز گفت: هرچند دولت سیزدهم برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تلاش می‌کند، اما چون این معضلات ریشه‌ای می‌باشد، رفع آن‌ها زمان‌بر است.

امیرحسین جلالی افزود: تولیدکنندگان در صف مقدم جنگ اقتصادی تحمیل شده به کشور هستند لذا از مسوولان انتظار می‌رود با درک شرایط، بیش از پیش به بهبود شرایط کسب و کار کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعات رونمایی شده جدید هستند و تاکنون در کشور تولید نمی‌شدند، اضافه کرد: دینام بر پایه نیاز خودرو و دستوری که از رایانه می‌گیرد برق مورد نیاز خودرو را تامین می‌کند؛ استارت خودرو هم قوی‌تر شده و موتور فن هم به عنوان خنک‌کننده رادیاتور با طراحی جدید تولید شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از رونمایی از سه محصول شرکت دانش بنیان ایسکرا از بخش‌های مختلف این شرکت زیرمجموعه گروه قطعه سازی کروز بازدید کرد.

فعالیت شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران از سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در شهـرک صنعتـی امیرکبیر کاشان آغاز شده است.

در این مجموعه نزدیک به ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شاغل هستند.

شرکت ایسکرا طراح و تولید کننده انواع دینام خودرو‌های سواری و انواع استارت موتور‌های احتراقی تا ظرفیت ۲ لیتر است که در مجموع ۲۰ محصول تولید می‌کند.

تیم تحقیق و توسعه و طراحی فرایند ایسکرا متشکل از ۳۵ دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف، تهران، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌های معتبر کشور از مقطع کارشناسی ارشد تا دکترا هستند.

ایسکرا به عنوان یکی از مهمترین تامین‌کنندگان استارت و دینام خطوط تولید خودرو‌های داخلی، در سال‌های فعالیت خود موفق به اخذ گواهینامه‌های متعددی از جمله استاندارد مدیریت کیفیت IATF ۱۶۹۴۹:۲۰۱۶، ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ شده است.

علاوه بر آن، ایسکرا دارای تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته مطابق فناوری‌های نوین است که دارای گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ۱۷۰۲۵ ISO/IEC، آزمایشگاه همکار اداره استاندارد ملی ایران در آزمون‌های استارت و دینام خودرو و سختی سنجی فلزات و صلاحیت کالیبراسیون ابعادی و فشار است.

ایسکرا سابقه تولیدی ۲۷ ساله استارت و دینام داشته و از آن می‌توان به عنوان نخستین صادر کننده این محصول به خارج از کشور نام برد.

نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی در کاشان وجود دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده