تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۲۳۷۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه و آخرین روز کاری هفته جاری، ۱۰ هزار و ۴۴۵ واحد دیگر افت کرد تا بار دیگر به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی بازگردد.

به گزارش می‌متالز، تمامی شاخص‌های بورس تهران امروز سرخ پوش بودند و شاخص کل با ۱۰ هزار و ۴۴۵ واحد افت (معادل ۰.۷۴ درصد) به یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۱۰۵ واحد شد.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم ۲هزار و ۵۹۰ واحد کاهش داشت و ۳۴۵ هزار و ۷۲۸ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز با یک هزار و ۵۷۰ واحد اصلاح، در ارتفاع ۳۸۳ هزار و ۴۷۰ واحدی قرار گرفت.

شاخص قیمت هم وزن هم ۹۸۹ واحد کاهش یافت و ۲۴۱ هزار و ۵۳۵ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۱۲ هزار و ۸۰۱ واحد کاهش، شاخص بازار اول با ۸هزار و ۴۲۴ واحد افت و شاخص بازار دوم با ۱۸ هزار و ۶۱۵ واحد سقوط به ترتیب به یک میلیون و ۷۷۵ هزار و ۴۲۴ واحد، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۳۴۶ واحد و ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۳۵۵ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز ۱۸۱ واحد افت کرد و به ۱۹ هزار و ۹۶۷ واحد رسید تا این شاخص نیز حضور در کانال ۲۰ هزار واحدی را از دست داده باشد.

امروز و در بازار بورس تهران بیش از ۴ میلیارد و ۷۹۴ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۳هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان در ۴۸۰ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد. در فرابورس هم ۹ میلیارد و ۶۳۷ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۹هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان در ۲۹۱ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در ۲ بازار بورس و فرابورس به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر در ریزش ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس مربوط به نماد‌های فولاد، شستا، فارس، شپدیس، وبملت، شتران و شپنا بود.نماد‌های پرتراکنش بازار امروز هم شستا، خبهمن، خگستر، انرژی۳، برکت، کالا و شفن بودند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده