تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۱
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۳۷۱۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با رساندن سرمایه از ۲۰ به ۴۰ هزار میلیارد تومان رقم خورد:

نتیجه دو مجمع "فملی" و کسب جایگاه بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه اسمی

‌می‌متالز - با برگزاری دو مجمع ملی مس ضمن موافقت هیات مدیره با موارد اعلامی، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته تصویب شد تا در جایگاه بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه اسمی قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، مجمع فوق العاده شرکت ملی صنایع  مس ایران بعداز ظهر دیروز با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور ۶۰.۹ درصدی سهامداران برگزار و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب قرار گرفت.

براین اساس، "فملی" به منظور تأمین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح‌های توسعه‌ای و اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از ۲۰ به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساند تا در جایگاه بزرگترین شرکت از لحاظ سرمایه اسمی قرار گیرد.

مجمع عادی بطور فوق العاده نیز با موضوع واگذاری سهام شرکت جهان فولاد سیرجان برگزار و مقرر شد مشمولین اعطای سهام (بازنشستگان، شاغلین، پیمانکاران قرارداد‌های دوره‌ای) طبق نظر هیات مدیره اعلام و اختیار واگذاری در رابطه با نحوه و میزان آن به هیات مدیره تفویض شود.

در ارتباط با طرح فعالیت‌های اجتماعی، تصویب شد مبلغ ۵ میلیارد تومان برای شهرستان اهر با حفظ شرایط مصوبه مورد اشاره و پیرو بند ۱۵ صورتجلسه خلاصه مذاکرات مجمع سالیانه، ۱۰۰ میلیارد تومان به مبلغ مصوب قبلی افزوده شود.

مجمع مصوب کرد به منظور احداث، تعریض و ترمیم جاده داوران (شهرستان رفسنجان) ۷۰ میلیارد تومان و به منظور حمایت از کودکان بی سرپرست نسبت به ساخت و اهدای ساختمان پرورشگاه ایتام در استان کرمان تا سقف ۶ میلیارد تومان هزینه شود.

مجمع اختیار داد شرکت ملی مس نسبت به خرید زمین تحت مالکیت ایمیدرو در منطقه شهربابک تا سقف مبلغ کارشناسی ۲۰ میلیارد تومان و اهدای آن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان جهت احداث بیمارستان در منطقه شهر بابک و نسبت به پرداخت پاداش مجمع فوق العاده و عادی بطور فوق العاده به نیرو‌ها اقدام کند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده