تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۴
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۳۷۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

امیدواری به بازگشت یک مصوبه در بازار سرمایه

‌می‌متالز - یک روز پس از اعلام حذف مصوبه قیمت گذاری دستوری در ۱۸آبان ماه امسال، نماد معاملاتی "خودرو" و چند روز پس از آن یعنی ۲۲ آبان ماه نماد معاملاتی "سایپا" مورد توقف واقع شد

به گزارش می‌متالز، یک روز پس از اعلام حذف مصوبه قیمت گذاری دستوری در ۱۸آبان ماه امسال، نماد معاملاتی “خودرو” و چند روز پس از آن یعنی ۲۲آبان ماه نماد معاملاتی “سایپا” مورد توقف واقع شد تا مذاق بازار را از نتایج این تصمیم نسبت به سود آوری خودروسازاین زیان دیده شیرین کند؛ و اینگونه بود که اعلام شد.

نماد خودرو تا دوم و سایپا تا چهارم آذرماه متوقف می‌مانند تا شفاف سازی مناسبی را در مورد اثرات این تصمیم بر سود آوریشان به بازار ارایه دهند.

اما عمر این خوش بینی بلند نبود و پنج شنبه ۱۹آبان ماه در روز غیر کاری بازار سرمایه مصوبه حذف قیمت گذاری دستوری از سوی رییس جمهور وتو شد و اینگونه نماد خودرو که قرار بود دوم آذرماه بازگشایی شود تعلیق آن تا ۱۷آذرماه ادامه دار شد.

درحالی این دو خودروساز بورسی “خودرو” و “سایپا” در حالت تعلیق قرار گرفته‌اند که امروز اخبار غیررسمی از بازگشت مصوبه حذف قیمت گذاری دستوری سبب شد تا صنعت خودرو و قطعه سازی یکپارچه سبز پوش شوند.

رییس جدید در سازمان بورس اعلام کرده بود که در تلاش است تا مصوبه لغو شده مورد اشاره را بازگرداند و اینگونه در غیبت این دونماد، امروز شاهد رنج‌های مثبت در شرکت‌های حاضر در این گروه بودیم.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده