تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۳۷۱۹۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دستمزد معدن کاران طبس اصلاح شد

‌می‌متالز - اصلاح دستمزد معدن کاران طبس در لیست ارسالی به بیمه که از مصوبات سفر رئیس جمهور بود محقق شد.

به گزارش می‌متالز، محمدی مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازدید رئیس جمهوری از معادن زغال‌سنگ پروده طبس، ۲ مصوبه اصلاح دستمزد‌های کارگران و چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت زیان‌آور را به دنبال داشت گفت: با پیگیری‌های انجام شده دستمزد‌های واقعی کارگران در لیست‌های ارسالی به تامین اجتماعی محاسبه و لحاظ شد و تفاوت سنوات قبل نیز در حال دریافت است.

وی افزود: حقوق کارگران شرکت الماس مته زیر مجموعه معادن پروده طبس، معادل دریافتی آن‌ها در لیست بیمه تامین اجتماعی درج نمی‌شد که مقرر شد پیمانکار حقوق و دستمزد واقعی کارگران را لحاظ کند که لیست‌ها اصلاح و حقوق جدید جایگزین شد.

محمدی تعداد کارگران مشمول اصلاح بیمه تامین اجتماعی این شرکت را ۶۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان استان باید دستمزد واقعی کارگران زیر مجموعه را در بیمه تامین اجتماعی لحاظ کنند در غیر این صورت بدهی زیادی به این سازمان خواهند داشت که آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به پیشنهاد مشاغل سخت و زیان‌آور برای معدنکاران این مجموعه اظهار کرد: نامه‌ای در این زمینه به دست ما رسیده است و منتظر هستیم نسخه سیستم اصلاح شود تا ماهیانه بتوانیم چهار درصد را لحاظ کنیم.

محمدی با اشاره به چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور هم گفت: براساس رأی دیوان عدالت اداری، دریافت ماهیانه این حق بیمه متوقف شده و تحقق شرایط اجرای مجدد آن منوط به صدور مجوز و ابطال رأی دیوان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده