تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۳۷۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با موضوع معارفه و ۱۰ راهبرد:

شورای عالی جدید بورس فقط دو جلسه برگزار کرد!

‌می‌متالز - نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس گفت: طی دو ماه گذشته تنها دو جلسه با موضوع معارفه رئیس سازمان بورس و اعضای هیات‌مدیره و راهبرد‌های ۱۰ گانه برگزار شده است!

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا دانش کاظمی که نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس است با اشاره به معرفی چند عضو جدی این شورا در ۲۱ مهر سال جاری به دنیای‌اقتصاد گفت: در این مدت تنها دو جلسه برگزار شده که اولین جلسه مرتبط با معارفه رئیس سازمان بورس و اعضای هیات‌مدیره و دومین جلسه هم در خصوص کلیات بازار بود.

وی ادامه داد: در دومین جلسه شورای عالی بورس، راهبرد‌های ۱۰ گانه بازار سرمایه بررسی و مواردی، چون شفافیت و جریان اطلاعات، سواد مالی و ارتقای فرهنگ مردم، توسعه کیفی نهاد‌های مالی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، توسعه و تعمیق بازار بدهی، ابزار‌های مشتقه با هدف پوشش ریسک، توسعه و تکمیل زنجیره محصولات کالایی، ساز و کار پیشگیرانه و فراگیر جلوگیری از تخلفات، اصلاح قوانین و مقررات با تاکید بر نقش سازمان، کیفیت و سرعت رسیدگی به شکایات و تقویت زیرساختار و فناوری، مورد بحث قرار گرفت.

براساس این گزارش به گفته یکی از اعضا سابق شورای عالی بورس و در ساختار قبلی، هر دو هفته یکبار جلسه شورای عالی بورس برقرار بود، اما از زمان آغاز فعالیت دولت جدید، جلسات ماهانه و گاه بیشتر برگزار می‌شود!

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده