تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۸
بازدید: ۴۵۱
کد خبر: ۲۳۷۲۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افت ۴۹ هزار واحدی شاخص بورس در آبان ۱۴۰۰

‌می‌متالز - شاخص بورس در مهرماه امسال با ۴۹هزار و ۴۲۲واحد کاهش، معادل ۳.۴۴ درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، در آبان ماه امسال طی ۲۲ روز معاملاتی تعداد ۱۳۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۱۰۳ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال در بیش از ۱۱ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۹۵ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۲۱.۶۴ و ۹.۸۶ درصد رشد و ۱۸.۷۳ درصد افت را نسبت به ماه قبل خود (مهر) تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۱۷ میلیارد و ۸۵۸ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۳۰۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۲.۵۲ و ۲۳.۳۶ درصد رشد همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات ماه منتهی به ۳۰ آبان امسال با ۴۹ هزار و ۴۲۲ واحد کاهش، معادل ۳.۴۴ درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۹۳۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۳ هزار و ۹۳۶ واحد کاهش معادل ۳.۵۱ درصد افت کرد و رقم ۳۸۳ هزار و ۳۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۰ هزار و ۸۰۰ واحد افت به رقم ۱۰۴۷ هزار و ۵۴۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۶ هزار و ۵۶۰ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۱۸۰ واحد رسیدند که به این ترتیب در ماه گذشته شاخص بازار اول با ۲.۸۶ درصد افت و شاخص بازار دوم با ۴.۱۵ درصد کاهش همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده