تاریخ: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۰۶
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۳۷۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت بیش از ۹۰ درصد از سود نقدی سهام عدالت؛ تاکنون

‌می‌متالز - تاکنون حدود ۹۴ درصد از سود نقدی سهام عدالت به سهامداران، پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، احسان همتی افزود: اینکه می‌گویند" ۱۰ درصد از سود سهام عدالت باقی مانده و به حساب مردم واریز نشده " صحت ندارد. زیرا مبلغ اعلام شده، بسیار کمتر از ۱۰ درصد است. البته مابقی سود به این صورت است که حدود ۴ درصد از آن به سبب افزایش سرمایه شرکت گل گهر سیرجان به تعداد سهام مردم افزوده شده و حدود ۲ درصد به علت پرداخت نکردن سود از سوی شرکت مخابرات است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان از طریق مراجع حقوقی در راستای اخذ سود از شرکت مخابرات اقدام کرده است، زیرا بر اساس قانون، شرکت مخابرات مکلف است که مبالغ را به حساب سهامداران حداقل تا یک ماه آینده واریز کند.

همتی افزود: اگر شرکت مخابرات نیز سود را به حساب سپرده گذاری واریز کند سود متوفیان نیز به طور کامل پرداخت خواهد شد، این به این معناست که سود این اشخاص محفوظ است.

وی گفت: بر اساس تصمیمات صورت گرفته از سوی مسوولان بورسی، قرار شد طی دو مرحله، سود سهام عدالت به طور کامل به حساب سهامداران واریز شود که از این میزان، ۵۰ درصد اسفند سال گذشته و ۴۴ درصد دیگر در اواسط تیرماه امسال به حساب سهامداران واریز شد.

وی اضافه کرد: این که بیان شد تاکنون ۹۰ درصد سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد به این معنا بود که ۹۰ درصد از شرکت‌هایی که سهامشان در پرتفوی سهامداران است مبلغ مورد نظر را به حساب سپرده گذاری پرداخت کردند که این شرکت نیز مطابق قانون سود را به حساب سهامداران واریز کرد و سهامداران در قید حیات بیش از ۹۴ درصد از سود را به صورت نقدی دریافت کردند و حدود ۴ درصد هم به صورت افزایش تعداد سهام سهامداران به آن‌ها پرداخت شده است.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده