تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۸۴۱
کد خبر: ۲۳۸۹۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرکت اورگرند در آستانه فروپاشی/ سایر بخش‌های اقتصاد چین ضربه می‌خورند؟

‌می‌متالز - اتمام فرصت سی روزه اورگرند برای پرداخت بخشی از بدهی‌هایش و کاهش سهام این شرکت در پی آن تنها شروع بحرانی است که این شرکت ممکن است در کشور چین به وجود بیاورد.

به گزارش می‌متالز، سهام اورگرند چین پس از اینکه این شرکت اعلام کرد که ممکن است بودجه کافی برای بازپرداخت بدهی‌هایش را نداشته باشد، ۱۲ درصد کاهش یافت. در پی این اتفاق مقامات چین رئیس هیات مدیره این شرکت را احضار کردند. اورگرند یک شرکت بزرگ ساخت و ساز در چین است که اخیرا با بحران شدیدی رو به رو شده و بدهی‌های کلانی بار آورده است. به گفته CNA اورگرند یک مهلت سی روزه برای بازپرداخت ۸۲/۵ میلیون دلار داشت که این فرصت امروز دوشنبه ششم دسامبر به پایان می‌رسد. به همین دلیل سهام این شرکت رو به افول رفت.

اورگرند که زمانی بزرگترین شرکت فروش املاک چین بود؛ اکنون درگیر بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار بدهی شده است. فروپاشی این شرکت می‌تواند ضربه‌ بزرگی به بخش املاک و حتی فراتر از آن بزند.

در ویدیویی که روز جمعه منتشر شد؛ اورگرند اعلام کرد که طلبکاران تقاضای پرداخت ۲۶۰ میلیون دلار از این شرکت داشته‌اند. که این مسئله باعث شد مقامات استان گوانگ‌ دونگ، محل استقرار اورگرند، رئیس هیات مدیره این شرکت را احضار کردند. و در یک بیانیه گفتند که به درخواست شرکت اورگرند یک تیم حرفه‌ای را به آنجا خواهند فرستاد تا مقداری شرایط را بهبود ببخشند. این تیم قرار است بر مدیریت ریسک نظارت داشته باشد؛ کنترل داخلی را تقویت کند و عملیات‌ عادی را ادامه دهد.

دیدگاه مقامات چین به این بحران

طی یک سری بیانیه، مدیر بانکداری و بیمه و مدیر اوراق بهادار بانک مرکزی چین این اطمینان را به بازار دادند که از خطرات احتمالی که بخش‌های دیگر را تهدید می‌کند می‌توان جلوگیری کرد. به گفته این اشخاص خطرات کوتاه مدت که یک شرکت ساخت وساز بوجود می‌آورد نمی‌تواند جمع آوری سرمایه بازار را در میان مدت و طولانی مدت کاهش دهد. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که فروش خانه، خرید و سرمایه گذاری زمین‌ها اکنون به حالت عادی برگشته‌اند.

سهام اورگرند اما بیش از ۱۲ درصد ریزش داشت که طی یازده سال گذشته پایین‌ترین رکورد این شرکت بوده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده