تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۴۴۳۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سقف تسهیلات مسکن روستایی چقدر افزایش یافت؟

‌می‌متالز - مدیرکل بنیاد مسکن گفت: پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است.

به گزارش می‌متالز، رضا حمیدی با بیان جزئیات تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و بازپرداخت اقساط این وام افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۲۰۰ میلیون تومان با تسهیلات یارانه‌دار در دستور کار است و پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات تا ۲۰۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار تصویب شده است. مقرر شده تا تسهیلات یارانه‌دار مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی پرداخت شود. مازاد این تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان با نرخ سود آزاد و ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

مسوول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش مسکن روستایی توضیح داد: تسهیلات به تناوب در سال‌های گذشته با افزایش همراه بود. هم‌اکنون رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که با مجموع دوران مشارکت و دوران اقساطی ۲۰ ساله، مبلغ اقساط ۷۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ به منظور اجرای قانون ساماندهی و عرضه مسکن و همچنین برنامه‌های چهارم تا ششم توسعه برای ارایه تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت نرخ سود را تضمین کرد، گفت: در زمان اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی روستایی ۷ درصد واحد‌ها مقاوم‌سازی شده بود که هم‌اکنون این میزان به ۵۰ درصد رسیده است.

حمیدی ادامه داد: طبق برنامه مذکور قرار است تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی واحد‌های ساختمانی به ۷۰ درصد برسد و تا پایان ۱۴۱۰، واحد‌های مسکونی به میزان ۱۰۰ درصد مقاوم‌سازی شوند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده