تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۴۴۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس‌های جهانی قرمز پوش شدند

‌می‌متالز - روز سه‌شنبه بازار‌های آسیا و اقیانوسیه با نگرانی سرمایه‌گذاران از تورم و همچنین احتمال تشدید سیاست‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده، نوسان داشت.

به گزارش می‌متالز، در بازار‌های آسیا، نیک کی ژاپن ۰.۸۵ درصد کاهش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۵۵ درصد افت کرد. بازار ژاپن نیز در تعطیلات رسمی تعطیل بود.

از سوی دیگر کاسپای کره جنوبی با کاهش ۰.۱۵ درصدی معامله شد وکاسداک ۰.۹۷ درصد سقوط کرد. در هنگ کنگ، شاخص هنگ سنگ ضرر‌های قبلی را معکوس کرد و ۰.۳۷ درصد افزایش یافت. سهام‌های چین، کاهش یافت؛ مؤلفه شنژن ۰.۵۴ درصد و کامپوزیت شانگ‌های ۰.۰۷ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر در استرالیا‌ای اس اکس۲۰۰، ۰.۷ درصد سقوط کرد و سهام بانک مشترک المنافع استرالیا ۱.۷۵ درصد کاهش یافت.

وال استریت در ایالات متحده یک شبه افت کرد که در آن داوجونز و اس اند پی۵۰۰ سقوط کردند اما، ارزش نزداک در معاملات اندکی بالاتر بود. افزایش سود اوراق قرضه، سهام را در هفته قبل تحت فشار قرار داد. سود اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری بعدازظهر دوشنبه ۱.۷۶ درصد کاهش یافت، پس از اینکه در اوایل روز از ۱.۸ درصد عبور کرد و در مقایسه، سود ۱۰ ساله در سال ۲۰۲۱ با ۱.۵۱ درصد به پایان رسید.

به گفته یک متخصص، در این مقطع ممکن است مکث کوتاهی میان افزایش سود اوراق اخیر و کاهش سهام‌ها باشد تا بازار‌ها جزئیات دقیق افزایش نرخ را در نظر بگیرند. توجه داشته باشید مقامات فدرال رزرو قبلاً اشاره کرده اند که قصد دارند دسترسی به پول نقد را سریعتر از پیش بینی قبلی محدود کنند. بازار‌ها پیش بینی می‌کنند که بانک مرکزی ایالات متحده در جلسه سیاست گذاری ماه مارس خود، نرخ بهره را از حدود ۱۵ درصد در اواسط اکتبرتا ۷۶ درصد افزایش دهد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده