تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۴۴۶۱۶
سرویس خبر : انرژی

دولت بایدن مناطق دارای مجوز حفاری نفت در آلاسکا را محدود می‌کند

‌می‌متالز - دولت بایدن برخلاف دولت ترامپ حفاری نفت در منطقه آلاسکا را محدود کرده و تنها ۵۲ درصد از ذخایر ملی نفت در منطقه آلاسکا برای حفاری باز هستند.

به گزارش می‌متالز، دولت بایدن به‌دنبال کاهش مناطق دارای مجوز حفاری نفت در آلاسکاست. این تصمیم بایدن درست بر خلاف دوره ترامپ است که ۸۲ درصد از ذخایر نفتی ملی آمریکا در این منطقه برای حفاری آزاد شده بود.
اما علی‌رغم این اقدام ترامپ، دولت وی نتوانست روند سقوط تولید نفت در آلاسکا را متوقف کند. تولید نفت در این منطقه در ۲۰۲۰ به پایین‌ترین رقم طی ۴۳ سال گذشته رسیده بود.

طبق بررسی‌های اداره مدیریت زمین‌ها در آمریکا، ۵۲ درصد از ذخایر ملی نفت در منطقه آلاسکا برای حفاری باز هستند.

این اداره طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تصمیم نشان‌دهنده اولویت دولت بایدن برای بررسی برنامه‌های نفت و گاز جهت اطمینان از تعادل زمین‌ها و آب‌های عمومی آمریکا به نفع نسل حاضر و آینده است».

دولت ترامپ در تلاش برای رسیدن به خودکفایی در بخش انرژی، بیشتر زمین‌های آلاسکا را برای حفاری نفت آزاد کرده بود. دولت ترامپ حتی قصد داشت مجوز حفاری در منطقه حفاظت‌شده قطب شمال را هم صادر کند. اقدامی که باعث اعتراض سازمان‌های حامی محیط‌زیست شد.

آلاسکا یکی از قدیمی‌ترین مناطق تولید نفت در آمریکاست، اما اخیراً تولید در این منطقه رو به کاهش است. این اتفاق مقامات آمریکا را بر آن داشته تا به‌دنبال راه‌هایی جهت توقف این روند نزولی باشند که بر درآمد این کشور تاثیر گذاشته‌است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده