تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۴۴۶۹۱
سرویس خبر : انرژی

قرارداد احداث نیروگاه ۹۱۳ مگاواتی لامرد امضا شد

‌می‌متالز - در راستای تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت صمت برای احداث نیروگاه برای تأمین برق صنایع، قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر انرژی در شهرستان لامرد استان فارس با ظرفیت ۹۱۳ مگاوات به امضا رسید.

به گزارش می‌متالز، در مهرماه سال جاری، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت صمت به امضا رسید تا ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خودتأمین در بخش صنایع کشور در سه سال آینده احداث و بهره‌برداری شود.

صبح امروز در راستای این تفاهم‌نامه، قرارداد ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر انرژی در شهرستان لامرد استان فارس با ظرفیت ۹۱۳ مگاوات بین شرکت غدیر انرژی لامرد و شرکت فراب به امضا رسید.

علی مسعودی، مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد در خصوص جزئیات امضای این قراردداد اظهار داشت: احداث این نیروگاه به ظرفیت ۹۱۳ مگاوات و در سه فاز برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: فاز اول این نیروگاه، یک واحد گازی به ظرفیت اسمی ۳۱۵ مگاوات است که با توربین کلاس F تجهیز و احداث خواهد شد.

مسعودی با بیان اینکه "هدف از احداث این نیروگاه، تأمین برق مجتمع آلومینیوم جنوب و صنایع پایین‌دستی آن است"، گفت: با توجه به کمبود برقی که وجود دارد، به منظور تأمین برق پایدار این مجتمع صنعتی، اقدام به احداث این نیروگاه می‌شود.

وی ادامه داد: زمان بهره‌برداری از فاز اول نیروگاه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده و به این صورت، قبل از پیک سال ۱۴۰۲ از ظرفیت تولید برق این واحد می‌توانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد با بیان اینکه "برنامه ریزی کرده‌ایم که واحد گازی دوم نیروگاه ۷ ماه بعد از بهره برداری از واحد اول، وارد مدار شود"، گفت: راندمان این نیروگاه در حالت سیکل ساده گازی ۳۹ درصد خواهد بود و در حالت سیکل ترکیبی، راندمان آن به حدود ۵۹ درصد خواهد رسید.

وی افزود: اسم این نیروگاه در تفاهم‌نامه ۱۰ هزار مگاواتی بین وزارت نیرو و وزارت صمت ذکر شده و تلاش می‌کنیم از تسهیلات و حمایت‌های آن تفاهم‌نامه از جمله تأمین ارز مورد نیاز و تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه، بهره‌مند شویم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده