تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۲۴۴۷۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قیمت زغال کک شو به دلیل محدودیت عرضه به روند صعودی خود ادامه داد

‌می‌متالز - پلتس: پرمیوم زغال استرالیا را در ۱۱ ژانویه با ۷ دلار رشد ۳۸۵ دلار فوب استرالیا اعلام کرد درحالی که زغال تحویل CFR چین را بدون تغییر ۳۸۰ دلار در هر تن گزارش داد.

به گزارش می‌متالز، براساس گزارش پلتس شنیده شده که عرضه کنندگان اصلی اجرای قرارداد‌های مدت دار خود را در میان فصل بارانی سال در اولویت قرار داده اند که دسترسی به محموله‌های لحظه‌ای را در بازار محدوده کرده است.

تقاضای زیادی در بازار خارج از چین وجود دارد، اما بسیاری از خریداران به دلیل قیمت‌های بالا و پیشنهادات محدود در بازار خرید را به تعویق انداخته اند.

شنیده شده که بسیاری از کارخانه‌های فولاد هند موجودی کم زغال سنگ دارند و نیاز به ذخیره سازی مجدد دارند، اما قیمت‌های بالای محموله‌های دریایی مانع ازاین کار شده است.

در همین حال براساس گزارش پلتس خریداران چینی ترجیح می‌دهند تا قبل از جشنواره بهار، زغال کک شو داخلی را برای تکمیل انبار‌های خود خریداری کنند.

با این حال برخی نگرانی‌ها در بازار وجود دارد که زمستان سرد در شمال چین ممکن است تولید و توزیع زغال داخلی را مختل نماید و سپس تنها راهکار و گزینه خریداران، خرید محموله‌های گران قیمت دریایی است.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی

عناوین برگزیده