تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۲
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۲۴۴۸۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی:

امیدواریم با رفع تحریم‌ها زمینه فعالیت‌های اقتصادی پویاتر شود

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان مرکزی گفت: نوسانات نرخ ارز، برای فعالان اقتصادی استان نگرانی‌هایی ایجاد کرده و امید است با رفع تحریم‌های ظالمانه، زمینه فعالیت‌های اقتصادی پویاتر شود.

به گزارش می‌متالز، ناصر بیگی روز پنجشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: امید است حذف ارز ترجیحی با یک برنامه ریزی مدون و به صورت پلکانی انجام شود.

وی تاکید کرد: بر این باور هستیم که باید در شاخه‌های مختلف اقتصادی اصلاحاتی ایجاد شود چرا که اهمیت دوران پساتحریم، کمتر از پایان تحریم‌ها نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: چنانچه تحریم‌ها رفع شود و نرخ رشد اقتصادی و پایه‌ های سرمایه‌گذاری را اصلاح نکنیم، امکان رشد صعودی نرخ ارز وجود دارد که امید است در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

بیگی عنوان کرد: فعالان اقتصادی بر این باور هستند که نرخ ارز در کشور باید یکسان باشد، اما حذف ارز ترجیحی نیز نیازمند برنامه ریزی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با اشاره به مصوبات نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نیز گفت: در این نشست مشکلات شهرک قطب صنعتی اراک مطرح و سه مصوبه مناسبی در خصوص رفع مشکلات این شهرک ارائه شد.

بیگی بیان کرد: دومین مصوبه این نشست در خصوص قطع بیمه کارگران ساختمانی بود و با توجه به اینکه عمده کارگران در بخش لوله کشی آب و گاز فعالیت داشتند، مقرر شد در این مهم بازنگری تا جامعه هدف از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به سومین مصوبه این نشست گفت: بحث دیگر در خصوص عوارض ساختمانی بخش کشاورزی و دام و طیور و گلخانه‌ها بود که مقرر شد همچون سال گذشته عوارض بیش از یک درصد نباشد و بحث تغییر کاربری به تغییر زیربخش‌های دام و طیور قلمداد نشود و همانند قبل، عوارض یک درصد سازه‌های ساختمانی و گلخانه‌ای تعلق گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: مبحث بعدی در خصوص بند" خ" ماده ۳۳ و فرصت برای بازپرداخت تسهیلات کشاورزانی که از بحران کم آبی در سال‌های اخیر با مشکل مواجه بودند، مقرر شد این مهم مجدد پیگیری شود و مشکل در خصوص ارسال نشدن بخشنامه از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل بود که به صورت ملی نیز این مشکل مورد پیگیری قرار گیرد.

بیگی بیان کرد: مصوبات شورای گفتگو به صورت سالیانه ارزیابی می‌شود و می‌توان گفت تمام مصوبات اجرایی شده و مصوبات ملی هم از سطح استان به سطح ملی ارسال شده و با جدیت پیگیری و اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان مرکزی

عناوین برگزیده