تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۲۴۴۹۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۴۴ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد/ ایجاد اشتغال برای ۵۳۰۰ نفر

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومانی در این بخش، از راه اندازی ۳۴۴ واحد صنعتی در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی راستی با بیان اینکه با آغاز به کار این میزان واحد صنعتی در استان، زمینه اشتغال بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر فراهم شده است، اظهار داشت: تا پایان آذرماه امسال ۱۶۸ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۴۰۱ میلیارد تومان و ۱۷۶ واحد صنعتی توسعه‌ای با سرمایه‌ای ۲۵۰۴ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

وی افزود: محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، ساخت مواد و محصولات شیمیائی، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و وسایل نقلیه موتوری از جمله گروه‌های صنعتی در بخش‌های ایجادی و توسعه‌ای بوده اند.

سرپرست سازمان صمت استان، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بیشترین واحد‌های صنعتی راه‌ اندازی شده توسعه‌ای و ایجادی، در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده اند.

وی با تاکید بر توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صمت در سال‌های اخیر، ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در بازه زمانی نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری فارس استان آذربایجان غربی

عناوین برگزیده