تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۴۴۹۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ویلا‌های ریاست‌جمهوی در قشم به‌فروش می‌رسد/ واگذاری سهام کشتیرانی در بانکرینگ سلخ قشم

‌می‌متالز - مشاور رئیس‌جمهور از فروش ویلا‌های ریاست‌جمهوری در جزیره قشم در راستای تامین زیرساخت‌های این منطقه از جمله پل خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سعید محمد با یادآوری این‌که ۲۸۰ میلیون یورو برای ساخت پل خلیج‌فارس نیاز است، اظهار کرد: این پروژه از طریق تهاتر نفت توسط یک پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه بانکرنیگ قشم از رفع مشکلات این صنعت با قول مساعدت رئیس‌جمهوری خبر داد و با اشاره به فروش ویلا‌های ریاست‌جمهوری برای تامین منابع مالی زیرساخت‌های قشم، افزود: با توجه به این‌که سهامداران بانکرینگ سلخ قشم شرایط مساعدی ندارند، با انتقال بخشی از سهام کشترانی جمهوری اسلامی ایران به مناطق آزاد و افزایش سهام منطقه آزاد به بالای ۵۰ درصد، بانکرینگ قشم تکمیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که با این کار ۲۸۰ شناور ایرانی دیگر در فجیره سوخت‌گیری نمی‌کنند که باعث توسعه قشم، رونق اقتصادی و اشتغال می‌شود، تصریح کرد: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان این‌که مالیات بر ارزش افزوده، عایدی بر سرمایه و مالیات حقوق در مناطق آزاد در دستور کار دولت قرار گرفته و به دنبال حذف آن هستیم، اضافه کرد: باید به قانون معافیت ۲۰ ساله مالیاتی در مناطق آزاد پایبند باشیم تا از فرار سرمایه جلوگیری شود.

محمد از الحاق منطقه ویژه اقتصادی قشم به منطقه آزاد خبر داد و با تاکید بر انتصاب مدیران همسو با دولت، گفت: سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم هفته آینده مدیرانی که با تفکرات انقلابی همسو نیستند را تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده