تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۲۴۵۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازار مشتقه بورس کالا رقم خورد؛

انعقاد ۱۳۴ هزار قرارداد آتی به همراه رشد نماگر‌های بازار

‌می‌متالز - در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۳۴ هزار و ۵۵۰ قرارداد آتی در حالی به ارزشی بیش از ۵۸۰۲ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال منعقد شد که حجم و ارزش معاملات هفتگی با افزایش ۵۰ و ۴۳ درصدی رو به رو شد.

به گزارش می‌متالز، ۱۲۷ هزار و ۷۹۶ قرارداد آتی زعفران نگین در دو سررسید دی و بهمن ۱۴۰۰ در حالی منعقد شد که بیشترین ارزش معاملات را در بازار به ثبت رساند. به طوری که در دو قرارداد مذکور ارزشی بیش از ۵۳۵۷ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال رقم خورد. در نماد‌های معاملاتی قرارداد مذکور به ترتیب ۹۵ و ۹۲ درصد از حجم و ارزش معاملات هفتگی بازار آتی به ثبت رسید تا این دارایی با فاصله زیادی نسبت به سایر رقبا در جایگاه نخست بازار قرار گیرد.

۴۴۴۸ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در دو سررسید بهمن ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ به ارزشی بالغ بر ۳۹۸ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال منعقد شد. این دارایی پایه نیز ۳ و ۷ درصد حجم و ارزش کل قرارداد‌های منعقده را در اختیار خود گرفت.

انعقاد ۲۳۰۰ قرارداد آتی نقره سررسید‌های بهمن امسال و فروردین ماه سال آینده در حالی به ثبت رسید که ارزشی بیش از ۴۵.۲ میلیارد ریال را در پی داشت.

در این هفته ارزش انعقاد ۶ قرارداد آتی مس کاتد تحویل بهمن ماه سال جاری به رقم تقریبی ۱.۵ میلیارد ریال در بازار منعقد شد.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده