تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۴۵۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت معامله ۱.۷ میلیون تن انواع محصول در بورس کالا

‌می‌متالز - در هفته منتهی به ۲۴ دی ماه یک میلیون و ۷۶۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۲۶ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. سیمان، فولاد و سنگ آهن برترین‌های تالار محصولات صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری سنگین وزن‌های تالار فراورده‌های نفتی و پتروشیمی بودند.

به گزارش می‌متالز، طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۸ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار ۸۹۷ هزار و ۱۰۱ تن سیمان، ۱۷۲ هزار و ۵۸۹ تن فولاد، ۱۱۵ هزار تن سنگ آهن، ۷۲ هزار تن آهن اسفنجی، ۴۰ هزار تن خاک روی، ۹ هزار و ۶۲۵ تن آلومینیوم، ۵ هزار و ۳۶۰ تن مس، یک هزار و ۴۰۰ تن شمش روی، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن و یک کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۴۴۵ هزار و ۵۶۶ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۶ هزار میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۹۲ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۲ هزار و ۴۰۲ تن قیر، ۶۸ هزار و ۵۵۳ تن مواد پلیمری، ۳۱ هزار و ۸۷۶ تن مواد شیمیایی، ۴۸ هزار تن لوب کات، ۳ هزار و ۶۳۹ تن روغن پایه، ۳۴۰ تن گوگرد و ۱۰۰ تن آرگون معامله شد.

همچنین ۱۰ هزار و ۲۱۴ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده